English

رئیس جمهور:

تلاش شد تعداد زیادی از مردم بتوانند به کربلا بروند اما عراق فقط با حضور ۶۰ هزار نفر موافقت کرد

رئیس جمهور گفت: استان ایلام حق بسیار زیادی بر گردن مردم ایران دارد و مردم این دیار دلاورانه و با احساس تعقل و اخلاص در مقابل دشمنان، مقاومت و ایستادگی کردند و سه هزار شهید استان گواهِ بصیرت و فداکاری مردم این خطه است.

تلاش شد تعداد زیادی از مردم بتوانند به کربلا بروند اما عراق فقط با حضور 60 هزار نفر موافقت کرد

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه زیارت یادمان شهدای قلاویزان و در جمع زائران قبور مطهر شهدا، با بیان اینکه توصیف ابعاد مختلف ایستادگی و مقاومت مردم استان ایلام، صحیفه بسیار بلندی می‌شود که امید است همه بتوانیم راه مقدس و نورانی شهیدان را ادامه دهیم،افزود: بدون تردید اگر مسیر شهیدان را به خوبی بشناسیم و زندگی خود را بر مبنای آن تنظیم کنیم، مسیر الهی را گم نخواهیم کرد و در مسیر شهدایی مانند حاج قاسم سلیمانی خواهیم بود.

وی  رمز پیشرفت و پیروزی کشور را حرکت در مسیر شهدا و ایثارگران با روحیه بسیجی، اخلاص و جهادی دانست و اظهار داشت: هر مدیر و مسئولی که با روحیه انقلابی و بسیجی و با خدمتگزاری بی‌منّت به مردم عمل کند کشور به همه اهداف متعالی نظام می رسد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مناطقی همچون قلاویزان جایگاه ایثار، شهادت، توکل به خدا، وفای به عهد، دلدادگی به اسلام و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: همه مردم به ویژه مسئولان و مدیران نظام باید از اماکن دوران دفاع مقدس بازدید کنند تا بدانند چه ایثارگری‌های مخلصانه‌ای برای نظام انجام شده است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه پیام شهیدان این است که نگذاریم عزت ملت ایران پایمال شود، خاطرنشان کرد: در چنین اماکن مقدسی همه آنچه که برای تعالی انسان نیاز است، وجود دارد و همه خوبی‌ها در چنین پایگاه‌ها و جایگاه‌هایی نهفته است.

وی با اشاره به اینکه اگر کسی گوش دل باز کند می‌تواند پیام شهیدان را بشنود، ادامه داد: پیام شهیدان این است که نگذاریم آرمان‌های انقلاب و اطاعت از رهبری و ولی فقیه در جامعه کمرنگ شده و عدالت پایمال و عزت ملت ایران مخدوش شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه حضور در مسیر راهیان نور برای همه به ویژه مسئولان درس‌آموز است و باید از چنین حضوری درس ایستادگی،اجرای عدالت، توجه به مردم در دستور کار آنها قرار گیرد،گفت:امیدواریم زمینه حضور میلیون‌ها عاشق اباعبدالله(ع) در پیاده‌روی اربعین فراهم شود

آیت الله رئیسی به تقارن سفر استانی با ایام اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: این ایام به خاطر شرایط کرونایی برای عاشقان زیارت اباعبدالله‌الحسین (ع) بسیار تاسف برانگیز است و سال های زیادی میلیون‌ها زائر از همین مسیر مهران به زیارت امام حسین(ع) می‌رفتند وامیدواریم و دعا می‌کنیم با ریشه کن شدن کرونا بار دیگر شرایط و زمینه حضور میلیون‌ها عاشق اباعبدالله‌الحسین(ع) فراهم شود.

وی با بیان اینکه تلاش شد تعداد زیادی از مردم کشورمان بتوانند به کربلا اعزام شوند اما دولت عراق فقط با حضور 60 هزار نفر موافقت کرد و امکان افزایش آن برای دولت میزبان وجود ندارد، اظهار داشت: تجلیل از شهدا ایثارگران و یادآوری دوران دفاع مقدس بسیار ارزشمند است و پیروزی کشور و پیشبرد امور در گرو پیروی و تداوم راه شهدا و ایمان و اخلاص آنان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه