English

وزیر نفت:

وزارت نفت ۴ میلیارد دلار در بخش پائین و بالا دست ایلام سرمایه گذاری می کند

وزیر نفت با اشاره به اینکه وزارت نفت برنامه دارد طی پنج سال آینده حدود 4 میلیارد دلار در بخش پائین دست و بالا دست ایلام سرمایه گذاری کند،گفت: با چهار میلیارد دلار سرمایه گذاری در پائین دست و بالا دست علاوه بر رونق اشتغال و توسعه، این استان نیز از محرومیت خارج می شود

وزارت نفت 4 میلیارد دلار در بخش پائین و بالا دست ایلام سرمایه گذاری می کند

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، علی اوجی وزیر نفت در جربان بازدید از شرکت نفتی سروک آذر در مهران، به پتانسیل های بالای ایلام و دارا بودن سه درصد ذخائر نفت و گاز کشور اشاره کرد و افزود: 300 میلیارد تومان برای پارک پلی پروپیلن ایلام سرمایه گذاری می شود.

وی با بیان اینکه وزارت نفت از طریق شرکت‌های تابعه و بخش خصوصی در بخش بالادست در این استان برنامه سرمایه‌گذاری 2 میلیارد دلاری دارد، اظهار داشت: برای استان ایلام همچنین در بخش پائین‌دست هم پروژه‌هایی بالغ بر 2 میلیارد دلار تعریف شده است که امیدواریم این دو طرح در اسرع وقت آغاز شود.

وزیر نفت تصریح کرد: بخشی از این اعتبار این طرح ها را وزارت نفت و شرکت های تابعه و بخش دیگر آن را صندوق بازنشستگی وزارت نفت و هلدینگ خلیج فارس تامین می‌کند.

اوجی با اشاره به اینکه بهره‌برداری از نخستین پارک زنجیره صنایع تکمیلی زنجیره ارزش " پ پ" در کشور و در استان ایلام در مجاورت پالایشگاه ایلام ظرف حداکثر سه سال آینده آغاز خواهد شد، خاطرنشان کرد:وزارت نفت متعهد می شود بیش از 300 میلیارد تومان از طریق شرکت پترول برای این پارک صنایع تکمیل ارزش " پ پ " هزینه خواهد کرد که امیدواریم بخش خصوصی فعال هم در راستا وارد عمل شود.

وی از دست اندرکاران توسعه شرکت نفتی سروک آذر بعنوان یک میدان مشترک، قدردانی کرد و اظهار داشت: توسعه این میدان موجب شد روزانه 70 هزار بشکه نفت در آن تولید شود.

سال‌های آینده روزانه 330 هزار بشکه نفت در ایلام  تولید می‌شود

وزیر نفت با بیان اینکه 10 میلیارد دلار برای توسعه میدان مشترک نفتی آذر مهران سرمایه‌گذاری شده است که با تولید نفت طی حدود 2 سال اعتبار هزینه شده باز می‌گردد،گفت:اولویت مهم وزارت نفت توسعه میادین در استان ایلام است که در صورت تحقق این مهم ظرف سال‌های آینده روزانه 330 هزار بشکه نفت در این استان تولید می‌شود

علی اوجی در دیدار با مردم شهرستان مهران با اشاره به اینکه همکاران بنده در سازمان برنامه و هم دولت سعی دارند سهم توسعه میدان‌های نفتی را به دلیل تولید بالا افرایش دهند،افزود: ورود به زنجیره ارزش اولویت دیگر وزارت نفت است که تحقق این مهم مانع از خام فروشی در سطح کلان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وزارت نفت برای 117 پروژه کشور 100 میلیارد تومان تخصیص داده است که ایلام می‌تواند سهم خود را دریافت کند،اظهار داشت: وزارت نفت در راستای مسئولیت‌پذیری اجتماعی 100 میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه‌خیر کشور اختصاص داده است.

اوجی با بیان اینکه وزارت نفت در سال جاری لوله‌کشی 450 خانوار کم‌برخوردار را بصورت رایگان انجام می‌دهد که دستورالعمل نیز به شرکت ملی گاز بزودی ابلاغ می‌شود،تصریح کرد: وزارت نفت برای آموزش نیروهای بومی شهرستان مهران با مجموعه سازمان فنی و حرفه‌ای قراردادی منعقد خواهد کرد که نیروی توانمند صنعت را آموزش دهند و پس از مهارت‌اندوزی در صنایع استان بکار گرفته شوند.

وزیر نفت مهم‌ترین اولویت وزارت نفت را توسعه میادین مشترک ایلام نظیر آذر دانست و خاطرنشان کرد: شرکت آذر بمنظور رونق اشتغال و افرایش تولید توسعه خواهد یافت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه