English

بازدید سرزده دادستان اشکذر از تعدادی مدارس دولتی

دادستان شهرستان اشکذر بمناسبت فرا رسیدن سال تحصیلی جدید و در راستای پیگیری گزارشات و مطالبات مردمی و همچنین نظارت بر نحوه ثبت نام و اخذ شهریه دانش آموزان از تعدادی مدارس اشکذر بازدید کرد.

بازدید سرزده دادستان اشکذر از تعدادی مدارس دولتی

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمد جواد زارع بیدکی دادستان شهرستان اشکذر در این رابطه اظهار داشت: طبق اصول مندرج در قانون اساسی، آموزش در مدارس دولتی رایگان بوده و دریافت هرگونه وجهی بابت ثبت نام  بصورت اجباری غیرقانونی و ممنوع می باشد و مدیران مدارس فقط موظف به دریافت هزینه کتاب و حق بیمه هستند.

این مقام قضایی پس از ارزیابی وضعیت موجود در خصوص اخذ شهریه و کمک هزینه از دانش آموزان تصریح کرد: مدیران مدارس فقط می توانند از حوزه های دیگری در قالب خودیاری و گرفتن کمک از خیران، بخشی از هزینه های مالی خود را تامین کنند.

وی ضمن تأکید به آموزش و پرورش جهت اعلام به مدارس دولتی به منظور عدم اخذ شهریه از دانش آموزان، افزود: چنانچه در این مورد تخطی صورت گیرد برخورد قاطع و قانونی با این امر صورت خواهد گرفت.

شایان ذکر است با بازدید میدانی صورت گرفته، با مدیر آموزش و پرورش این حوزه قضایی تماس حاصل و تاکید بر بررسی گزارش برخی مدارس دولتی که اقدام به اخذ شهریه کرده بودند انجام گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه