English

بابک دین پرست:

رفع موانع تولید و خروج هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی کشور از تملک بانک‌ها

معاون وزیر کشور بیان کرد: شناسایی واحد‌های تولیدی دارای مشکل و راکد در کشور از اولویت‌های مسئولان اقتصادی است و یکی از مشکلات عمومی واحد‌های تولیدی، تفاوت نرخ ارز در داخل و خارج از کشور است.

رفع موانع تولید و خروج هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی کشور از تملک بانک‌ها

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور اعلام کرد: برای اجرای مصوبات امسال ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خروج هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی کشور از تملک بانک‌ها و بازگرداندن دستکم ۵۰ درصد آنها به عرصه تولید آغاز شد.

بابک دین پرست این سخنان رادر سفر به مشهد و بازدید از چند واحد تولیدی شهرک صنعتی توس این شهر عنوان کرد و ادامه داد: این مهم با همراهی بانک مرکزی و ابلاغ دستورالعمل واگذاری اموال مازاد شبکه بانکی و دستورالعمل شورای پول و اعتبار انجام می‌گیرد تا از به تملک درآوردن واحد‌های تولیدی توسط بانک‌ها جلوگیری شود.

معاون وزیرکشور همچنین افزود: مصوبات دیگر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سال جاری، فعال سازی معادن راکد و واحد‌های صنعتی غیرفعال در شهرک‌های صنعتی و خارج از آن می‌باشد که به استان‌های کشور ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: شناسایی واحد‌های تولیدی دارای مشکل و راکد در کشور از اولویت‌های مسئولان اقتصادی است و یکی از مشکلات عمومی واحد‌های تولیدی، تفاوت نرخ ارز در داخل و خارج از کشور است که تولیدکنندگان را در بازپرداخت ارز برای واردات ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز دچار مشکل کرده است.

دین پرست در ادامه اظهار کرد: در این زمینه اسفند ماه سال گذشته ستاد ویژه اقتصادی دولت مصوبه‌ای صادر کرد تا مانع اقدامات قضایی علیه واحد‌های تولیدی دارای مشکل ارزی شود.

وی تاکید کرد: در قانون رفع موانع تولید و برنامه ششم توسعه، دولت موظف شده است در حوزه تعیین نرخ ارز در کنار تولیدکنندگان قرار گیرد و بخشی از خسارت‌های ناشی از نوسان این نرخ را متحمل شود، اما این بخش اجرایی نشده است که امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده بتوان این مهم را محقق کرد.

معاون وزیر کشور متذکر شد: برخی مشکلات واحدهای صنعتی نیز در زمینه مالیات بر ارزش افزوده، مالکیت واحد به نام فردی غیر از تولیدکننده، مشکلات بانکی و نظایر آن در چارچوب اختیارات دستگاه‌های اجرایی استان قابل حل است.

 دین پرست در خاتمه و با اشاره به این سفر خاطر نشان کرد: نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و بررسی مشکلات بنگاه‌های اقتصادی و نشست بررسی مشکلات توسعه تجارت با کشور‌های همسایه بویژه افغانستان با حضور سرمایه گذاران و تجار مهم افغانستانی فردا در مشهد برگزار می‌شود و راهکار‌های لازم برای حل مشکلاتی نظیر متوقف بودن فعالیت بازارچه مرزی، تجارت در مرز و واحد‌های تولیدی دارای مشکل ارائه خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه