English

جعفر جوادی:

تخصیص اعتبار ۱۵۵میلیارد تومانی برای آبیاری نوین در خراسان رضوی

مدیر فنی مهندسی و آب و خاک خراسان رضوی بیان کرد: پیش بینی‌ها حاکی از آن است که سالی دشوار از نظر میزان بارندگی در پیش است.

تخصیص اعتبار ۱۵۵میلیارد تومانی برای آبیاری نوین در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جعفر جوادی مدیر فنی مهندسی و آب و خاک خراسان رضوی عنوان کرد: ۱۵۵میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز ۱۰هزار هکتار از اراضی خراسان رضوی به سامانه‌های نوین آبیاری در نظر گرفته شده است.

جوادی این سخنان را در بازدید از مراحل تجهیز اراضی شرکت سهامی و زراعی سنگرد بیان کرد و ادامه داد: اجرای هر هکتار سیستمهای نوین آبیاری موجب بهینه سازی ۷۰۰مترمکعب آب کشاورزی خواهد شد.

 مدیر فنی مهندسی و آب و خاک خراسان رضوی همچنین گفت: پیش بینی‌ها حاکی از آن است که سالی دشوار از نظر میزان بارندگی در پیش است و این یعنی اینکه عزم ما برای تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم‌های نوین آبیاری در خراسان رضوی جهت بهینه سازی مصرف آب کشاورزی، باید بیش از پیش جزم شود.

شایان ذکر است که علی اصغر امانیان معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار هم در حاشیه این بازدید تصریح کرد: روند تجهیز اراضی کشاورزی این شهرستان به سیستم‌های نوین آبیاری را در سالهای گذشته مطلوب بوده و تخصیص ۲۹۵میلیارد ریال، دوهزار و ۴۳۰هکتار از اراضی شهرستان سبزوار به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شد.

امانیان همچنین اظهار کرد: طی ۲سال گذشته، هزار و ۲۳۰هکتار از اراضی شهرستان به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده و ۶۱کیلومتر عملیات انتقال آب با لوله هم به منظور پوشش دادن ۱۲۰۰هکتار از اراضی انجام گرفته است که در مجموع دوهزار و ۴۳۰هکتار از اراضی این شهرستان به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده اند.

 معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار بیان کرد: برای انجام این حجم از عملیات، مبلغ ۲۹۵میلیارد ریال از محل اعتبارات بلاعوض دولتی و خودیاری مالکین هزینه شده است و تا کنون هفت هزار هکتار از اراضی شهرستان به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده اند و این میزان به سرعت در حال افزایش است.

 وی ادامه داد: برای عملیات تجهیز اراضی شرکت سهامی زراعی سد سنگرد، مبلغ ۱۴میلیارد تومان اعتبار جهت عملیات تجهیز اراضی این شرکت به سیستم‌های نوین، تخصیص یافته که ۹ میلیارد تومان آن از محل اعتبارات بلاعوض دولتی بوده است.

 امانیان در خاتمه تاکید کرد: سطح اراضی این شرکت هزار و ۳۱۲هکتار و میزان حقابه سالانه آن  ۳۰میلیون مترمکعب از سد سنگرد می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه