English

جریمه مشترکان پر مصرف هرمزگانی؛

محاسبه هزینه برق مشترکان پر مصرف ۱۶ درصد بیش از سایر مشترکان

معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع برق هرمزگان گفت: هزینه برق مصرفی مشترکین پرمصرف بصورت پلکانی محاسبه می شود که طبق آن تعرفه برق پرمصرف ها 16 درصد بیشتر از سایر مشترکین است.

محاسبه هزینه برق مشترکان پر مصرف 16 درصد بیش از سایر مشترکان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مهرداد حاجی زاده معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان صبح امروز (31 شهریورماه) در جمع خبرنگاران گفت: طبق بخش‌نامه وزارت نیرو و ابلاغ آن توسط شرکت توانیر به شرکت‌های توزیع ، هرساله از اردیبهشت ماه 7 درصد به قیمت برق مصرفی افزوده می شود، اما مشترکین پرمصرف که بیشتر از الگوی تعیین شده مصرف کنند، علاوه بر 7 درصد، 16 درصد نیز به مبلغ صورتحساب برق آنها افزوده خواهد شد.

حاجی زاده افزود: استان هرمزگان طبق تقسیم بندی مناطق وزارت نیرو در منطقه گرمسیری یک قرار دارد که طبق آن هزینه برق از ابتدای فروردین تا پایان آذرماه به عنوان تعرفه تابستانه و با 40 درصد تخفیف محاسبه می شود و سه ماه زمستان نیز قیمت ها به حالت قبل و بدون تخفیف محاسبه می شود.

به گفته وی، الگوی مصرف در استان هرمزگان 6 هزار کیلووات ساعت است، مشترکانی که در یک دوره دوماهه مصرف برق آن ها بیش از این میزان باشد، هزینه برق 16 درصد بیش از سایر مشترکان محاسبه می شود.

معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق در ادامه گفت: نرخ گذاری برق طبق بخشنامه وزارت نیرو صورت می گیرد و شرکت های توزیع برق وظیفه اجرا و نظارت بر این نرخ گذاری را برعهده دارند. در صورتی که مشترک احساس کند که مصرف او با دوره قبل برابر بوده اما هزینه برق آن ها افزایش یافته است، می تواند با مراجعه به اداره برق محل سکونت صورتحساب خود را بررسی کند.

وی بیان داشت: مشترکین پرمصرف در صورت کاهش 10 درصدی مصرف، هزینه برق مصرفی آن ها 20 درصد کاهش می یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه