English

عباس بیرامی:

۱۶ روستای ایلام به اینترنت پر سرعت متصل می‌شوند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام از اتصال 16 روستای در سطح استان ایلام به اینترنت در آینده نزدیک خبر داد وگفت: اتصال ۱۶ روستای استان ایلام به اینترنت در مرحله اجرای فنداسیون و دکل می باشند و در آینده نزدیک با تامین تجهیزات به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد.

16 روستای ایلام به اینترنت پر سرعت متصل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری موج ایلام عباس بیرامی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام افزود:این  روستاها شامل  قجر، سیاه گاو، بانکت، آب انار، بردی، پیازآباد، فرهادآباد، گرزلنگر، چم ژاب، پاچم، ریزوند، بانویزه، پشته وامرز، کورگ، پلکانه و شهید کشوری ملکشاهی در این مرحله به اینترنت پر سرعت متصل خواهند شد.

وی اظهار داشت: نیاز به اینترنت و فضای مجازی در بخش های آموزش آنلاین، خبررسانی و تجارت الکترونیک دارای اهمیت زیادی است و این موضوع بعد از شیوع ویروس کرونا به عنوان یکی از نیازهای اساسی جوامع شهری و روستایی مطرح شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام تصریح کرد: یکی از پروژه های مهم وزارت ارتباطات با عنوان " اتصال روستاهای بالای 20  خانوار کشور به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات" هم اکنون در حال اجرا است و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در یک سال و نیم گذشته به اجرای این پروژه ها در استان شتاب بیشتری بخشیده است.

بیرامی با بیان اینکه در این مرحله از اجرای پروژه ها، سایت روستای قجر با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال به زودی به بهره برداری می رسد، خاطرنشان کرد: روستای قجر با وجود برخورداری از جمعیت مناسب اما به دلیل موقعیت جغرافیایی آن و قرار گرفتن در نقطه کور، از اینترنت مناسبی بهره نمی برد و به همین خاطر باید یک سایت مستقل را با تکنولوژی4G،3G راه اندازی می کردیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام گفت: اعتبار اجرای این سایت از محل اعتبارات توسعه روستایی وزارت ارتباطات تامین و سپس برای اجرا به شرکت مخابرات واگذار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی