English

محمد صفایی‌دلویی:

عضویت دایم ایران در سازمان همکاریهای شانگهای، یک ظرفیت عظیم اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با توجه به آن که بیشتر اعضای سازمان شانگهای مصرف‌کننده نفت هستند با پیوستن دائم ایران، به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان فرآورده‌های نفتی، به این سازمان، بازار فروش خوبی برای فرآورده های نفتی کشورمان ایجاد می شود.

عضویت دایم ایران در سازمان همکاریهای شانگهای، یک ظرفیت عظیم اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد صفایی‌دلویی نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مورد عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای اعلام کرد: این رخداد مهم در کنار اتصال کشورهای آسیای مرکزی به بندر چابهار، مهم‌ترین محور توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در قاره آسیا خواهد بود.

صفایی‌دلویی در ادامه و با توجه به اهمیت عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای افزود: حضور جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو دائم در سازمان همکاریهای شانگهای، یک ظرفیت عظیم اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشورهای عضو سازمان همکاریهای شانگهای حدود ۴۲ درصد جمعیت جهان را در خود جای داده‌اند و بدون تردید حضور و فعالیت ما در این مجموعه، یک ظرفیت و قدرت عظیم را برای کشور به دنبال خواهد داشت.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس همچنین افزود: با توجه به آن که بیشتر اعضای سازمان شانگهای مصرف‌کننده نفت هستند با پیوستن دائم ایران، به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان فرآورده‌های نفتی، به این سازمان، بازار فروش خوبی برای فرآورده های نفتی کشورمان ایجاد می شود.

صفایی این عضویت را یک پیوند مهم اقتصادی برای ایران دانست و تاکید کرد: کشورهای آسیای مرکزی همیشه تلاش داشته‌اند به آبهای گرم دسترسی داشته باشند و امن ترین مسیری که این کشورها را به دریای عمان متصل می‌کند بندر چابهار است و با پیوستن دائم کشورمان این مسیر هموار می شود.

وی همچنین گفت: اعضای این پیمان از جمله چین و هند می‌توانند از طریق این بندر محصولاتی را به کشورهای عضو صادر و یا وارد کنند و مسیر ترانزیتی ریلی شرق کشور از بندر چابهار تا آسیای میانه بسیار حائز اهمیت است و علاوه بر رفع محرومیت استان‌های شرقی بالغ بر چهار میلیون شغل در کشور ایجاد می‌کند.

صفایی‌دلویی اظهار کرد: در شرایطی که کشور پنج میلیون نفر بیکار دارد، ساخت و تکمیل این مسیر ریلی ۸۰ درصد مشکل اشتغال را در سطح ملی حل می‌کند و هرگونه تعللی در این مورد جایز نیست و باید با جذب سرمایه خارجی این محور حیاتی در اسرع وقت تکمیل شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: هم اکنون نگاه ایران به کشورهای منطقه افزایش یافته است و همکاری نزدیک کشورمان با چین، روسیه و هند گامی موثر در بی‌تاثیر کردن تحریم های آمریکا و متحدانش است.

وی در مورد ارتباط بین کشورهای شرقی تصریح کرد: این ارتباط عامل ترغیب کشورهای غربی به رفع تحریم ها خواهد بود و ایران می‌تواند به عنوان دالان شرق به جنوب و دریا، ظرفیت مهمی در جهان باشد و این سرآغاز نهضت جدیدی در شکوفایی اقتصاد کشور است  و غربی ها برای اینکه بازار ایران را از دست ندهند به سمت رفع تحریم ها پیش خواهند رفت.

صفایی در خاتمه خاطر نشان کرد: حتی اگر کشورهای غربی در این شرایط به سمت کاهش و رفع تحریم ها رفته و اتکای کشورمان به درآمدهای نفتی افزایش یابد، نباید پشتوانه دولت به نفت موجب خدشه رسیدن به دیگر دستاوردها شود، بلکه باید این درآمدها بیشتر در امور زیرساختی کشور هزینه شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی