English

محمد کریمیان:

روند کاهشی مرگ و میر ناشی از کرونا در سطح استان ایلام آغاز شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با اشاره به اینکه خوشبختانه روند کاهشی مرگ و میر ناشی از کرونا در سطح کشور و استان آغاز شده و در روزهای آتی آمار متوفیان نیز فروکش خواهد کرد،گفت:در حال حاضر نیاز است که آحاد مختلف مردم استان برای مقابله با کرونا و جلوگیری از شیوع بیشتر آن، پروتکل‌های بهداشتی را به بهترین نحو ممکن رعایت کنند.

روند کاهشی مرگ و میر ناشی از کرونا در سطح استان ایلام آغاز شده است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، دکتر محمد کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی در هشتاد و نهمین جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا که درمحل استانداری ایلام برگزار شد،افزود: پیک پنجم کرونا در سطح کشور در حال عبور است و به جز استان‌های کردستان و آذربایجان غربی، در سایر نقاط کشور روند آمار مبتلایان و بستری‌ها در حال فروکش کردن است.

وی با بیان اینکه در پیک پنجم کرونا، وضعیت تعداد و آمار  مبتلایان و بستری‌ها بیشتر از بیک‌های قبلی بوده و سخت‌ترین فشار کاری بر روی دوش کادر بهداشت و درمان بوده است،اظهار داشت:در استان ایلام از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا امروز، تعداد 58 هزارو 35 نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و متاسفانه تعداد یکهزارو 41 نفر از هم استانی‌هایمان نیز جان خود را از دست داده اند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام تصریح کرد:همچنین در حال حاضر تعداد 220 بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان های استان بستری هستند و مراحل درمان و مراقبت های مربوطه به آنان در حال طی شدن است و تعداد 56 هزارو 587 مورد نیز از بیماران مبتلا به کرونا در سطح استان بهبودی کامل یافته اند.

کریمیان خاطرنشان کرد:به لحاظ روند کلی کووید 19 در استان مردادماه تعداد 30 هزارو 304 مورد از افراد مشکوک به کرونا نمونه گیری شده که از این رقم تعداد 8 هزارو 885 مورد مثبت اعلام شده و تعداد 2 هزارو 776 نفر نیز در بیمارستانها بستری شده و متأسفانه تعداد 94 نفر از هم استانی‌هایمان به واسطه ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد:از اول لغایت 26  شهریورماه سال جاری نیز تعداد 29 هزارو 161 مورد نمونه گیری انجام شده و تعداد 6 هزارو 705 مورد مثبت کرونا و تعداد یکهزارو 954 نفر در بیمارستانهای استان بستری شده و 129 مورد فوتی در این مدت ذکر شده داشته‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: در مقایسه 30 مرداده ماه تا 12 شهریورماه نسبت به 13 لغایت 19 شهریورماه؛ تعداد نمونه گیری ها 36.5 درصد کاهش، تعداد مبتلایان 30.3 درصد کاهش، تعداد بستری‌ها 37.7 درصد کاهش و تعداد فوتی‌ها نیز4 دهم درصد کاهش داشته است.

 کریمیان با بیان اینکه در رابطه با وضعیت دریافت، توزیع و واکسیناسیون کوید19 در سطح استان؛ تعداد واکسن دریافتی 374 هزارو 877 دوز و کل واکسیناسیون انجام شده تعداد 316 هزارو 271 دوز است، افزود: واکسیناسیون نوبت اول انجام شده تعداد 221 هزارو 336 دوز و واکسیناسیون نوبت دوم انجام شده 94 هزارو 935 دوز است و درصد پوشش واکسیناسیون در استان جمعیت بالای 18 سال رقم 53 درصد بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه