English

الیاس فتاحی:

رعایت پروتکل ها در ایلام همچنان یک ضرورت است/ دور کاری ادارات در استان ایلام لغو شد

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام بر آمادگی دستگاه‌ها و فراهم آوردن امکانات زیرساختی و بهداشتی در مرز مهران برای بازگشت زوار تاکید کرد و گفت: رعایت پروتکلها، فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک در تجمعات همچنان یک ضرورت است.

رعایت پروتکل ها در ایلام همچنان یک ضرورت است/ دور کاری ادارات در استان ایلام لغو شد

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، الیاس فتاحی معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام در نشست ستاد کرونای استان از کادر درمان، دانشگاه علوم پزشکی، اصناف و بازاریان و همه دستگاه‌ها و نهادهای درگیر در مدیریت کرونا بخاطر اقدامات خوبی که انجام شده، قدردانی کرد و افزود: در پیک پنجم کرونا بخاطر ساده انگاری و عدم رعایت پروتکلها شاهد افزایش تعداد مبتلایان، بستری ها و فوتی ها بودیم که با توجه به اینکه شرایط سختی را پشت سرگذاشتیم، نباید عدم رعایت پروتکل ها ما را به شرایط قبل بازگرداند، بلکه باید با زدن ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و اجرای دقیق پروتکل ها زمینه برچیده شدن این ویروس منحوس نیز فراهم آید.

وی با بیان اینکه انجام مقایسه تطبیقی سال قبل و سال جاری و اعلام نتایج برای مردم ضرورت دارد، بر اعلام هشدار با زبان آمار به مردم تاکید کرد و اظهار داشت: رعایت پروتکلها، فاصله گداری اجتماعی و زدن ماسک در تجمعات همچنان یک ضرورت است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام به افزایش ایمنی جامعه و واکسیناسیون عمومی استان که به بیش از50 درصد می رسد، اشاره و تصریح کرد:دورکاری کارکنان ادارات حذف و تنها مادران باردار و مادرانی که دارای فرزند خردسال زیر دوسال هستند می توانند در هفته یک روز دور کار بمانند.

فتاحی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه تردد زمینی به سمت عراق نداریم، ولی در برگشت طبق برنامه ریزی بعمل آمده و اعلام دولت عراق، برگشت زوار از مرز مهران انجام می شود،خاطرنشان کرد: برنامه ریزی و فراهم آوردن کلیه امکانات زیرساختی و بهداشتی مورد نیاز از قبیل تست پی سی ار، محل قرنطینه موقت، انتقال افراد به شهرهای محل سکونت خود و غیره در پایانه مرزی مهران  و قبل از ورود به کشور ضرورت دارد.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام با اشاره به اینکه تمامی زوار اربعین در پایانه مهران پس از انجام تست کرونا به کشور وارد می شوند و افرادی که مبتلا باشند، قرنطینه و بصورت مجزا به شهرهای محل سکونت خود ارجاع داده می شوند،گفت:تمامی تمهیدات لازم برای بازگشت زوار از مرز مهران نظیر استقرار تیم دانشگاه علوم پزشکی برای گرفتن تست از زائران ورودی به کشور، قرنطینه و استقرار اتوبوس برای اینکه زوار را به شهرهای محل سکونت خود انتقال دهند، بطور کامل اندیشنده شده است.

فتاحی با بیان اینکه تمامی زوار که وارد پایانه مرزی مهران می شوند بلافاصله توسط اتوبوس های مشخص شده راهی شهرهای محل سکونت خود شده و به رانندگان نیز تاکید می شود از مسیر کمربندی حرکت کنند،افزود:برای جلوگیری از افزایش شیوع کرونا و در راستای اجرای قانون منع ورود زائران به مرز مهران به تمامی مهمانسراها تاکید شده هیچ زائری را پذیرش نکند.

وی اظهار داشت:دستگاه انتظامی از ورود افراد طبق ابلاغیه ستاد ملی کرونا و ستاد اربعین به مرز همچنان ممانعت می کنند، اما برای زواری که در مسیر برگشت به مرز مهران مراجعه می کنند اتوبوس تا مقصد در نظر گرفته شده و هماهنگی لازم در این  راستا توسط کمیته های هماهنگی اربعین استان اتخاذ شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام به فصل برداشت محصولات کشاورزی و انجام کارهای جمعی اشاره و  خواستار رعایت پروتکل ها، فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک در تجمعات و نیز اطلاع رسانی از طریق جهاد کشاورزی، صدا و سیما و رسانه ها در این خصوص شد.

فتاحی با تقدیر از انجام واکسیناسیون در برخی شهرستانها، از فرمانداران و بخشداران خواست با کار بیشتر واطلاع رسانی به موقع نسبت به افزایش میزان واکسیناسیون جامعه هدف، مادران باردار و واکسیناسیون عمومی اقدام، و از همه ظرفیت های برای توسعه آن بهره گیرند.

وی خواستار تشکیل پایگاه‌های امداد رسانی در مهران با شرح وظایف مشخص و همکاری همه دستگاهها، توسعه همکاریها در قالب طرح شهید سلیمانی، رعایت دستورالعملها و اجرای پروتکل ها در فرودگاه ایلام، رفع مشکل بهداشتی و رعایت پروتکل ها در نانوایی ها و پیگیری وضعیت شهرستان ایوان تا بهبود شرایط شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه