English

الیاس فتاحی:

پرداخت زکات بعنوان یک اصل مهم در جامعه نهادینه شود/ زکات از مهم ترین ارکان نظام اسلامی است

معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام گفت: زکات از مهم ترین ارکان نظام اسلامی است که در قرآن در کنار نماز قرار گرفته و یکی از فریضه های مهم دین اسلام است.

پرداخت زکات بعنوان یک اصل مهم در جامعه نهادینه شود/ زکات از مهم ترین ارکان نظام اسلامی است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، الیاس فتاحی معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام در نشست شورای زکات استان که با ریاست نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام برگزار شد،خواستار ترویج فرهنگ زکات و برگزاری منظم جلسات در شهرستانها شد و  افزود: تعامل موثر و سازنده فرمانداران، حوزه های علمیه، ائمه جمعه شهرستان ها، روحانیون و مبلغان و تلاش شورای زکات استان می تواند در افزایش میزان زکات بسیار موثر  باشد.

معاون سیاسی استانداری ایلام تصریح کرد: همه دستگاه های اجرایی استان باید تلاش کنند پرداخت زکات بعنوان یک اصل مهم در جامعه نهادینه شود تا بتوانیم از محل آن بخش اعظمی از مشکلات محرومان را رفع کنیم.

فتاحی با تاکید بر فرهنگ سازی امر پرداخت زکات در جامعه، خاطرنشان کرد: صدا و سیما، رسانه های جمعی، روحانیون و فرمانداران برای ترویج فرهنگ  زکات اهتمام ویژه ای داشته باشند.

80 درصد زکات استان ایلام توسط روستائیان پرداخت می شود

همچنین مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)استان ایلام در این نشست با اشاره به اینکه در مجموع 80 درصد زکات در استان ایلام توسط روستائیان پرداخت می شود، گفت:مردم استان ایلام در 5 ماهه نخست امسال  58 میلیارد و 700 میلیون ریال زکات پرداخت کرده اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 درصد افزایش داشته است.

قنبر موسی نژاد دبیر شورای زکات استان افزود:در 5 ماهه نخست امسال تاکنون 530 رأس دام زنده بعنوان زکات انعام جمع آوری شده است و پیش بینی می شود این تعداد تا پایان امسال به حدود 800 رأس برسد و در این زمینه، شهرستان دره شهر بهترین عملکرد را داشته است.

وی اظهار داشت:با توجه به سیاست های  توانمندسازی کمیته امداد، امسال از محل جمع آوری زکات دام برای 32 خانواده  شغل ایجاد شده است که در این زمینه شهرستان دهلران مقام نخست این استان را بدست آورده است.

دبیر شورای زکات استان ایلام با بیان اینکه از محل زکات جمع آوری شده امسال برای  6 زوج جهیزیه  تأمین شده است که مبلغ پرداختی به هر زوج  40 میلیون تومان بوده است،خاطرنشان کرد:همچنین از محل زکات به تعداد  750 خانواده نیازمند کمک هزینه درمان پرداخت شده، 39 مورد تأمین مسکن انجام گرفته و به 4 هزار و 500 نفر کمک هزینه معیشت و 2 هزار و 700 نفر کمک موردی پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)استان ایلام تصریح کرد: با همه اقدامات خوبی که در زمینه ترویج زکات در استان ایلام صورت گرفته است این فریضه هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است و نیاز به فرهنگ سازی مناسب دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه