English

به میزبانی آموزش و پرورش مازندران صورت گرفت:

برگزاری مرحله پایانی آزمون المپیادهای علمی دانش‌آموزی

آزمون المپیادهای علمی دانش‌آموزی کشور به میزبانی استان مازندران به عنوان یکی از قطب های کشوری این المپیادها برگزار شد.

برگزاری مرحله پایانی آزمون المپیادهای علمی دانش‌آموزی

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، دانش‌آموزانی که در مرحله دوم المپیادهای علمی کشور پذیرفته شدند در دوره های تابستانی شرکت کرده و پس از پایان دوره آموزشی با پشت سرگذاشتن یک آزمون صاحب مدالهای رنگارنگ طلا، نقره و برنز خواهند شد.

 آزمون برخی از رشته های این المپیادها، به صورت متمرکز به مدت یک هفته در برگزاری می شود ولی در برخی از رشته ها به صورت قطبی و در استانهای مختلف آزمون به عمل می آید.

 استان مازندران امسال میزبان دانش‌آموزان المپیادی استانهای سمنان، گلستان و مازندران در مجموع به تعداد 20 دانش‌آموز است که 13 نفر مازندرانی و 4 نفر از آنان اهل گلستان و 3 نفر نیز سمنانی هستند.

رشته های المپیاد ادبی، ریاضی، زیست شناسی، نجوم و اختر فیزیک، شیمی، فیزیک و کامپیوتر دارای سهمیه کنکور می باشند و همین رشته ها به غیر از المپیاد ادبی، مرحله جهانی نیز دارند که صاحبان مدال طلا به عضویت تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی در خواهند آمد.

 5 رشته علوم زمین، جغرافیا، اقتصاد و مدیریت، تفکر و کارآفرینی و سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی از رشته هایی هستند که امتیاز کنکور ندارند و آزمون آنها به صورت غیرمتمرکز و در 10 استان کشور در حال برگزاری است.

 این آزمون صبح امروز شنبه 27 شهریور در مرکز سمپاد فرزانگان ناحیه 1 ساری آغاز شده و تا عصر ادامه خواهد داشت.

به گزارش موج مازندران، که از استان مازندران 976 دانش‌آموز در مرحله اول و 23 دانش‌آموز در مرحله دوم این المپیادها پذیرفته شدند و از این میان 10 دانش‌آموز مازندرانی در تهران به صورت متمرکز آزمون خواهند داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه