English

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران مطرح کرد:

شرکت بیش از ۱۳ هزار دانش آموز مازندران در آزمون مدارس استعدادهای درخشان

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از شرکت 13 هزار و 314 دانش آموز مازندران در آزمون مدارس استعدادهای درخشان خبر داد.

شرکت بیش از 13 هزار دانش آموز مازندران در آزمون مدارس استعدادهای درخشان

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، علیرضا سعدی پور در حاشیه بازدید از مراکز برگزاری آزمون ورودی پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان  شهرستان چالوس اظهار داشت: آزمون ورودی پایه هفتم امروز پنجشنبه 20 خرداد ساعت 9 صبح در 57 حوزه امتحانی مازندران و آزمون ورودی پایه دهم (تکمیل ظرفیت) در روز جمعه 21 خرداد ساعت 9 صبح در 50 حوزه استان همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

وی با اشاره به میزان شرکت کنندگان مازندرانی در این آزمون‌ها ادامه داد: در آزمون ورودی پایه هفتم که شامل هوش، استعداد تحصیلی و خلاقیت است، 8251 دانش‌آموز مازندرانی شرکت خواهند کرد که از این میزان 4112 نفر پسر و 4129 نفر دختر هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه در آزمون ورودی پایه دهم 5063 داوطلب مازندرانی شرکت می‌کنند که 2313 نفر پسر و 2750 نفر دختر هستند، گفت: 13 هزار و 314 دانش آموز مازندران در آزمون مدارس استعدادهای درخشان در پایه هفتم و دهم شرکت کردند.

وی تصریح کرد: آزمون ورودی پایه هفتم برای کسب 772 سهمیه مدارس استعدادهای درخشان استان و آزمون ورودی پایه دهم استان برای کسب 583 صندلی در این مدارس است و آزمون ورودی پایه دهم برای قبولی در 4 رشته ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی و سمپاد مهارتی (فتوگرافیک و کامپیوتر) است.

سعدی پور در مورد واژه سمپاد ابراز داشت: مرکز ملی سنجش و پذیرش استعداد های درخشان و دانش پژوهان جوان که به اختصار سمپاد نامیده می شود نهادی است برای نظارت بر امور تحصیلی دانش‌آموزان مستعد و با بهره هوشی بالا که در زبان عمومی و بین دانش آموزان به مؤسسه تیزهوشان معروف است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه