English

مدیر کل زندان های یزد؛

نظام زندانبانی جدید، نظامی تربیتی است و حقوق انسانی در آن باید رعایت شود

جلسه شورای اداری زندانهای یزد با حضور مدیرکل، معاونین، رؤسای ادارات، زندانها و مراکز تابعه در محل تاریخی باغ پهلوانپور شهرستان مهریز برگزار شد.

نظام زندانبانی جدید، نظامی تربیتی است و حقوق انسانی در آن باید رعایت شود

به گزارش خبرگزاری موج یزد، حسین سبزواری مدیر کل زندان های یزد با اشاره به آیه شریفه« و من احیاها فکانما احیا الناس جمیعا»که زینت بخش آرم سازمانی سازمان زندانها شده است، گفت: این آیه نشانگر عظمت واهمیت فعالیت زندانبانی است و همه افرادی که مستقیم وغیر مستقیم درمقوله احیای انسان وانسانیت تلاش میکنند، خواه جزو جامعه زندانبانی باشند یا نباشند، باید در تحقق آن کوشا باشند.

وی همچنین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درنخستین نشست شورای راهبردی و تأکید مستقیم ایشان به این آیه شریفه، که وظیفه سازمانی زندانبانان را مشخص نمودند،نگاه اسلام به انسان را محور بودن انسان برشمرد و گفت: وظیفه زندانبانان در قبال  افرادی که در بند هستند و بسیاری از اختیارات آنها گرفته شده و در اختیار ما قرار داده شده است بسیار سنگین و قابل تأمل است.

 به نقل از روابط عمومی اداره کل زندانهای یزد، سبزواری با تقدیر از مسئولین زندانهای یزد در مقوله کنترل بیماری کرونا، این مهم را ناشی از تعهد و تلاش شبانه روزی پرسنل خدوم این مجموعه برشمرد.

وی در ادامه رسیدگی به وضعیت خانواده زندانیان که جزو 4 اولویت رییس سازمان زندانها در سال 1400 مشخص شده است را خواستار شد و گفت: تمامی خانواده زندانیان نیازمند اردکان، میبد وبخش بزرگی از شهرستانهای یزد و مهریز وبافق مورد بازدید قرار گرفته اند.

بنا به این گزارش سبزواری با تأکید بررعایت بی نقص حقوق شهروندی اعم از زندانیان، کارکنان، سربازان و مراجعین، گفت: نظام زندانبانی جدید، نظامی تربیتی است و حقوق انسانی باید با تمام ضوابط در آن رعایت شود.

تأکید بر حوزه اشتغال و برنامه های فرهنگی و تربیتی، هم برای زندانیان و هم برای کارکنان و انعقاد قرارداد با کارگاه های بزرگ در جهت اشتغال مددجویان از مواردی بود که مدیرکل زندانهای یزد برضرورت اجرای آن توسط مسئولین ذیربط تأکید کرد.

در پایان از تنی چند از پرسنل زندانهای یزد که در بخشهای مختلف اشتغال و بهداشت و درمان عملکرد درخشانی را داشتند با اهدای هدایای تقدیر به عمل آمد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه