English

با حضور رئیس سازمان زندانهای کشور:

گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزشهای زورخانه ای در زندان مرکزی یزد

رئیس سازمان زندانها به صورت ویدئو کنفرانس در مراسم گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزشهای زورخانه ای در زندان مرکزی شرکت نمود.

گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزشهای زورخانه ای در زندان مرکزی یزد

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از روابط عمومی زندان مرکزی یزد: در مراسمی که به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش های زورخانه ای همزمان در سراسر زندان های کشور و با حضور رئیس سازمان به صورت ویدئو کنفرانس همچنین حضور حسین سبزواری مدیرکل زندانها، پاک نیا رئیس هیئت ورزش زورخانه ای و پهلوانی استان یزد و همچنین جعفر پور رئیس هیئت ورزش زورخانه ای و پهلوانی، جمعی از پیشکسوتان زورخانه ای و جمعی از مسئولین زندانهای یزد انجام شد، مسابقات ورزشی زورخانه ای و کشتی پهلوانی مددجویان زندانهای استان در زورخانه پوریای ولی  زندان مرکزی یزد آغاز شد.

رئیس سازمان زندانهای کشور با اشاره به واقع جنگ خندق و رودر رویی تاریخی امیر المؤمنین(ع) با عمربن عبدود و غلبه حضرت علی(ع)بر خواسته های نفسانی خود، حریف واقعی هر فرد در زندگی را تمایلات نفسانی وامیال او دانست.

وی افزود:دلیل حضور بسیاری از زندانیان در زندان، همین عدم کنترل هوای نفس است که در لحظات حساس نتوانسته اند بر آن غلبه کنند و موجب ارتکاب جرم شده اند.

وی همچنین با اشاره به اینکه پرورش روح وجسم، مد نظر ورزشکاران زورخانه ای است بیان داشت: ورزش زورخانه ای نماد جوانمردی، فروتنی، تواضع و بزرگی است و در آیین پهلوانی از گذشته تاکنون تنها تنومندی و قدرت جسمی اهمیت ندارد بلکه با اخلاق نیکو وحسن رفتار است که نام پهلوان با نام یک ورزشکار گره می خورد.

همچنین در این مراسم، سبزواری مدیر کل زندان های یزد نیز با اشاره به تقدس ورزش زورخانه ای و همچنین پرورش پهلوانان با غیرت در این رشته، از مددجویان فعال در این ورزش خواست تا با تمسک به اهل بیت(ع)، شیوه مردانگی و پهلوانی را علاوه بر آموختن، در زندگی خود نیز به کار بگیرند.

وی افزود: بسیاری از گلریزان های کشور از گود همین زورخانه ها انجام می شود که در نوع خود در دنیا بی نظیر است که باید سعی کنیم روح جوانمردی را در خود زنده نماییم و بدانیم  خداوند به این طریق است که به ما نظر لطف دارد.

وی همچنین زورخانه زندان مرکزی را یکی از مراکز فعال و شاداب زندان های کشور برشمرد که توجه مسئولین امر در زندان مرکزی، هیأت ورزش استان و همچنین تلاش مددجویان باعث بوجود آمدن این جایگاه شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر