English

ابراهیم رودسرابی:

خوشاب، قطب‌ بزرگ تولید محصول پسته در خراسان رضوی

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب بیان کرد: یکی از برنامه‌های جهاد کشاورزی ارتقا، تکمیل و تجهیز واحد‌های فرآوری موجود و خودداری از صدور مجوز و ساخت فرآوری پسته جدید است.

خوشاب، قطب‌ بزرگ تولید محصول پسته در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، ابراهیم رودسرابی مدیر جهاد کشاورزی خوشاب اظهار کرد: شهرستان خوشاب با ۱۲ هزار و ۱۰۰ هکتار باغ پسته از قطب‌های تولید این محصول در خراسان رضوی به شمار می‌رود که توسعه صنایع فرآوری در سال‌های گذشته نیاز اساسی پسته‌کاران این خطه بوده است.

رودسرابی در ادامه این خبر اضافه کرد: در راستای توسعه واحد‌های فرآوری پسته در خوشاب از ابتدای امسال یک مورد پروانه بهره برداری، یک فقره جواز توسعه و ۲ فقره جواز تاسیس در این زمینه صادر شده است.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب همچنین افزود: یکی از برنامه‌های جهاد کشاورزی ارتقا، تکمیل و تجهیز واحد‌های فرآوری موجود و خودداری از صدور مجوز و ساخت فرآوری پسته جدید است که در این راستا ضروری است بهره‌برداران تمام تلاش خود را معطوف به اجرای طرح‌های توسعه‌ای و فرآوری ثانویه و با ارزش اقتصادی مضاعف کنند.

رودسرابی در ادامه تصریح کرد: هم اینک ۱۲ ترمینال ضبط مجوزدار پسته با ظرفیت ۱۶ هزار و۲۵۰ تن و اشتغالزایی ۱۲۰ نفر در خوشاب فعالیت دارند.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب همچنین تاکید کرد: هفت هزار و ۶۰۰ هکتار از باغ‌های پسته خوشاب بارور است که پیش بینی می‌شود امسال ۲۲ هزار ۸۰۰ تن پسته‌تر از این سطح برداشت شود که این میزان کاهشی ۲۵ درصدی نسبت به سال گذشته خواهد داشت.

رودسرابی در خاتمه خاطر نشان کرد: گونه‌های غالب پسته کشت شده در خوشاب شامل فندقی، کله قوچی، اکبری، بادامی سفید، اوحدی و عباسعلی است که در این میان سه رقم آخر زودرس‌ترین ارقام هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه