English

ابراهیم رودسرابی:

افزایش۷۰ درصدی میزان تولید گوشت مرغ در شهرستان خوشاب

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: برای تولید این مقدار گوشت مرغ به صورت میانگین ماهانه ۲۰۰ هزار تا ۲۵۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در ۴۰ واحد پرورش مرغ گوشتی فعال این شهرستان انجام شده است.

افزایش۷۰ درصدی میزان تولید گوشت مرغ در شهرستان خوشاب

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، ابراهیم رودسرابی مدیر جهاد کشاورزی خوشاب در استان خراسان رضوی عنوان کرد: با همکاری تشکل‌های فعال در زمینه طیور و افزایش بهره‌وری در واحدهای پرورش، میزان تولید گوشت مرغ در این شهرستان ۷۰ درصد افزایش یافت.

ابراهیم رودسرابی در ادامه این خبر تصریح کرد: طی سه ماه گذشته ۸۷۰ تُن گوشت مرغ در خوشاب تولید شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۰ درصد بیشتر شده است.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب همچنین ادامه داد: برای تولید این مقدار گوشت مرغ به صورت میانگین ماهانه ۲۰۰ هزار تا ۲۵۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در ۴۰ واحد پرورش مرغ گوشتی فعال این شهرستان انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های مورد نظر برای ترویج مصرف مرغ در اندازه حدود ۲ کیلو گرم (مرغ سایز) گفت: استفاده از مرغ در این اندازه هم برای مرغدار و هم برای مصرف کننده سودمند است چرا که برای پرورش دهنده ضریب تبدیل کمتری دارد و برای مصرف کننده نیز این مرغ دارای چربی کمتری است.

رودسرابی در خاتمه تاکید کرد: همچنین در زمینه اصلاح نژاد جوجه و استفاده از جوجه سویه آرین با داشتن ضریب تبدیل کمتر نسبت به سایر نژادهای موجود، تولید گوشت آن مقرون به صرفه است و مرغدارانی که از این نوع جوجه استفاده کنند سهمیه نهاده آن‌ها به صورت کامل از طریق پشتیبانی امور دام تأمین می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه