English

رسیدن به دوگزینه نهایی استانداری هرمزگان

بنابر اعلام منابع آگاه دو گزینه‌ی نهایی استانداری هرمزگان تقریبا قطعی شده اند و به زودی فرد نهایی انتخاب خواهد شد.

رسیدن به دوگزینه نهایی استانداری هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، معمای انتصاب سکان‌دار بعدی ساختمان سفید استانداری هرمزگان تا هفته‌ای دیگر حل خواهد شد و منابع آگاه به خبرنگار موج اعلام کرده‌اند که شانس یک گزینه‌ی بومی و یک گزینه‌ی غیربومی از سایر گزینه‌ها بیشتر است.
اگرچه در روزهای گذشته در میان گزینه‌های بومی نام‌هایی همچون ابوالقاسم جراره نماینده ادوار مجلس و رئیس ستاد ابراهیم رئیسی در انتخابات سال‌های 1396 و 1400، احمد راستی فرمانده سابق سپاه و فرماندار اسبق بندرعباس، اباذر سالاری فرمانده فعلی سپاه امام سجاد (ع) و محمدرضا طباطبایی معاون اسبق فرمانداری بندرعباس و سرپرست فعلی خبرگزاری تسنیم در هرمزگان به چشم می‌خورد اما این منبع تأکید دارد که حسین هاشمی تختی استاندار اسبق و نماینده پیشین هرمزگان در مجلس شورای اسلامی از مرکز بیش از سایر گزینه‌ها مورد تائید قرار گرفته است و روحیات تعاملی وی مورد توجه تصمیم‌گیران و بخش عمده‌ای از مجمع نمایندگان هرمزگان است البته دلایل برکناری وی در دولت احمدی‌نژاد نیز دلایلی نیست که دولت انقلابی آیت‌الله رئیسی را از انتصاب وی منصرف کند و دستگاه‌های نظارتی نیز هاشمی تختی را مورد تائید قرار داده‌اند.
البته هنوز تکلیف بومی یا غیربومی بودن استاندار در هرمزگان مشخص نیست و از چهره‌های شاخص غیربومی که برای تصدی این صندلی مهم نامزد هستند هم نباید غافل شد.
محسن منصوری مدیرعامل بنیاد علوی، مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی که چهره‌ای آشنا در هرمزگان است، به‌عنوان گزینه‌های غیربومی مطرح هستند اما شانس این گزینه‌ها نیز برای استانداری هرمزگان یکسان نیست.
این منبع آگاه در رابطه با این موضوع نیز به خبرنگار موج خبر داد که محسن منصوری که گزینه‌‌ی یکی از وزارتخانه‌ها نیز بود پس از منتفی شدن حضورش در وزارتخانه مورد وثوق‌ترین گزینه برای استانداری هرمزگان است و وزارت کشور نظر بسیار مثبتی روی انتصاب وی دارد. چنانچه اتفاق خاصی نیافتد او را نیز باید اصلی‌ترین گزینه‌ی غیربومی تصدی پست استانداری هرمزگان دانست.
در این وضعیت باید گفت که رقابت اصلی بین حسین هاشمی تختی و محسن منصوری است، به‌زودی یکی از این دو نفر عالی‌ترین نماینده‌ی دولت در استان هرمزگان خواهند شد؛ افرادی که در زمان انتخابات نیز تلاش‌های سیاسی بسیاری برای روی کار آمدن دولت جدید داشته‌اند و هر دو گزینه از مرکز مورد حمایت هستند.
با این‌حال هر فردی که بر این مسند قرار گیرد باید در راستای تحقق شعارهای انتخاباتی آیت‌الله رئیسی و رفع محرومیت‌ها و همچنین تبلور ظرفیت‌های نهفته‌ی استان گام بردارد و توقع هرمزگان‌نشینان از بیست‌ودومین استاندار هرمزگان فراتر از دوره‌های پیشین است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه