English

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران:

لاشه ۳ راس مرال، کَل وحشی و شوکا کشف و ضبط شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: مأموران محیط زیست مازندران در فصل گاوبانکی لاشه 3 رأس مرال، بزکوهی، شوکا و لاشه 14 قطعه پرنده در نوشهر و آمل کشف و ضبط کردند.

لاشه 3 راس مرال، کَل وحشی و شوکا کشف و ضبط شد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حسینعلی ابراهیمی با اعلام این خبر اظهار داشت: مأموران یگان حفاظت محیط زیست نوشهر در منطقه فیروزآباد کجور در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی شکارچی متخلفی را در منطقه مشاهد کردند که پس از تعقیب و گریز‌های متعدد از دست محیط بانان متواری شد.

وی ادامه داد: محیط بانان در نهایت با داشتن حکم قضایی، مخفیگاه متخلف را بازرسی که بقایای از لاشه یک رأس مرال، یک رأس شوکا و یک رأس بزکوهی کشف و ضبط کردند و متخلف با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: با توجه به حساسیت فصل مستی مرال و به منظور جلوگیری از هرگونه اختلال زیستی در این ایام، اعزام هرگونه تور گردشگری به زیستگاه‌ها و محدوده‌های جنگلی زیست مرال، ممنوع شد.

وی افزود: محیط بانان استان با آغاز فصل گاوبانکی از اواسط شهریور تا اواخر مهر با برپایی 30 چادر گاوبانگی مناطق جنگلی هزارجریب بهشهر، نکا، پناهگاه حیات وحش دودانگه و چهاردانگه، کیاسر و محدوده امن منطقه حفاظت شده البرز مرکزی استان را زیر پوشش و حفاظت قرار دادند.

ابراهیمی همچنین به کشف و ضبط لاشه 14 قطعه پرنده در مناطق حفاظت شده محیط زیست آمل اشاره و تصریح کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست آمل نیز در گشت و کنترل در منطقه دابودشت 4 رشته دام هوایی جمع آوری و یک پرنده خوتکا اسیر در دام هوایی شکارچیان رهاسازی کردند.

وی عنوان داشت: در ادامه مأموریت، مأموران یگان با همکاری مأموران نیروی انتظامی و با داشتن حکم قضایی منزل یک شکارچی غیر مجاز بازرسی که لاشه 2 قطعه پرنده حواصیل خاکستری، 2 قطعه خوتکا، ده قطعه آبچلیک و تعدادی فشنگ کشف و ضبط کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه