English

در تماس تلفنی با کرباسیان:

اهل مصاحبه نیستم؛ قصدی به پاسخ یا ارائه گزارش تا سه ماه آینده ندارم

به گزارش خبرنگار مادستان نیوز، یک عضو شورا چگونه با خود می اندیشد که به راحتی به خبرنگار یا یک شهروند که پرسش دارد، می گوید تا سه ماه آینده قصد شرکت در پرسش و پاسخی ندارد و اگر مخاطبان تمایل به برقراری گفتگو و شنیدن اقدامات وی را دارند سه ماه دیگر تشریف بیاورند.

اهل مصاحبه نیستم؛ قصدی به پاسخ یا ارائه گزارش تا سه ماه آینده ندارم

برخی از مدیران، مسوولان ارشد و .. از آنجاییکه توانمندی لازم و مهارت های مورد نیاز برای تصدی پستی را ندارند اما به اصرار و تاکید خود و حمایت دوستانشان بر مسند می نشینند. بعد از جلوس بایستی از هرآنچه که می تواند گویای ضعف های این فرد به عنوان مدیر باشد دوری جوید تا دیگران پی به تهی بودنش نبرند. امید که ما در شهرمان از این دست مدیران یا مسوولان نداشته باشیم.

چگونه می توان گفته های کرباسیان رییس کمیسیون حقوقی شورا را که در موقعیت های مختلف از شفافیت و منافع جمعی سخن گفته و بر مشارکت مردمی تاکید کرده است و اینک نشانی از شفافیت و مشارکت مردمی را در رفتار وی  مشاهده نمی کنید، تفسیر کرد؟

قدر مسلم رییس کمیسیون حقوقی باید رویه ای دیگر برای خود برگزیند چرا که در جایگاه فعلی که چند صباحی امانتدار مردم است  باید پاسخگو به شهروندان و خبرنگاران و.. در برابر اقدامات و اعمالی باشدکه انجام می دهد.

ماجرا از این قرار است که:

 بنا به گفته عضوی از شورای شهر، این روزها اعضای شورا در نبود جلسات رسمی کمیسیون ها، به بررسی نامه ها و مشکلات شهری وبازدید از پروژه های مختلف می پردازند، بر آن شدم تا از این زمان برای برقراری ارتباط بیشتر با اعضای شورا بهره گیرم؛

با مرتضی کرباسیان، رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و رسیدگی به شکایات تماس گرفتم،‌ پاسخی داده نشد. پیامکی خدمت ایشان ارسال کردم مبنی بر طرح یک مصاحبه در خصوص برخی از مسائل شوراو  اولویت های کمیسیون حقوقی                                                                                                         

و اما پاسخ پیامک که به همراه دو آیه قرآنی برای بنده ارسال شد در ذیل بخوانید:

« من خیلی اهل مصاحبه نیستم/ صداو سیما هم نرفتم/ ان شالله باید عمل کنیم با حرف زدن کار درست نمی شود/ هر سه ماه یکبار گزارشی به مطبوعات و مردم عزیز ارائه خواهم کرد البته اگر زنده ماندم»

و در پیام ارسالی دیگر ایشان به آیات ذیل از قرآن کریم اشاره کرد:

« یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم﴿۷﴾

ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اگر (آیین) خدا را یاری کنید، شما را یاری می‌کند و گامهایتان را استوار می‌دارد.

مَا یَفْتَحِ اللَّهُ لِلنَّاسِ مِنْ رَحْمَةٍ فَلَا مُمْسِکَ لَهَا ۖ وَمَا یُمْسِکْ فَلَا مُرْسِلَ لَهُ مِنْ بَعْدِهِ ۚ وَهُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ

 دری که خدا از رحمت به روی مردم بگشاید هیچ کس نتواند بست و آن در که او ببندد هیچ کس جز او نتواند گشود، و اوست خدای بی‌همتای با حکمت و اقتدار.»

تا سه ماه دیگر حرفی ندارم

چند نکته مورد بررسی قرار گرفته است:

• یک عضو شورا چگونه با خود می اندیشد که به راحتی به خبرنگار یا یک شهروند که پرسش دارد، می گوید تا سه ماه آینده قصد شرکت در پرسش و پاسخی ندارد و اگر مخاطبان تمایل به برقراری گفتگو و شنیدن اقدامات وی را دارند سه ماه دیگر تشریف بیاورند. 

• جناب کرباسیان که اینک نماینده شهروندان در شورا محسوب می شود از پاسخ به پرسش های خبرنگار امتناع می ورزد، ‌در حالیکه در بزنگاه انتخابات تاکیدشان بر رفتاری شفاف و علاقمند به مشارکت شهروندان در امور بوده است و اکنون رفتاری مغایر با آنچه مطرح کرده است را پیش گرفته است؛

چرا که نمی توان صحبت از مشارکت در امور توسط مردم کرد و داده های مرتبط به اتفاقات رخ داده در کمیسیون یا پاسخ پرسش های شهروندان و خبرنگاران را به سه ماه آینده موکول کرد. مشارکت، نیازمند داشتن داده های متقن و دارای اطمینان است. تعریف کرباسیان از مشارکت بنابر تمام داده های علمی موجود در این حوزه اشتباه بوده و نیاز به بازنگری دارد.

آیا کرباسیان اهل عمل است یا سخنرانی؟؟

 

ایشان همین جا در پیامکش هم می گوید اهل عمل است و نه سخنرانی. وی از شفافیت به عنوان یک عمل یا رویکرد در هنگام ورودش به شورا یاد کرده است اما اکنون به آن عمل یا رویکرد تاکیدی خود توجهی ندارد. پس تا همین جا این کرباسیان بوده است که سخنرانی کرده است و نه عمل!!

اگر رفتار وی در این زمینه مورد ارزیابی و سنجش بعد از انتخاباتی  قرار گیرد قطعا نمره قبولی نخواهد گرفت چرا که تنها داده ای که از ایشان داریم همین اتفاقاتی است که شاهد هستید.

 

آیا کرباسیان به تعهداتش نسبت به میثاق نامه مجمع فعالان فرهنگی عمل می کند؟       

کرباسیان در همان میثاق نامه مجمع فعالان فرهنگی که خود را متعهد به انجام آن می دانند نیز پذیرفته است  که برمبنای کار کارشناسی در تصمیم گیری ها اعلام نظر نماید و دیدگاه هایش  بر اساس پیشرفت کلان کشور و توده مردم باشد. به نظر شما  سه ماه انتظار در رویت رییس کمیسیون حقوقی به لفظ، برای کسب اطلاع خبرنگاران، کارشناسان امر و شهروندان نسبت به عملکرد کمیسیون حقوقی ، منصفانه یا براساس امضای میثاق نامه انجمن متبوع ایشان کارشناسی شده است؟ و این عمل با پیشرفت جامعه محلی و توسعه آن همخوانی دارد؟ 

 

شرح رویدادها و وقایع از زبان نماینده یا عضو شورا یک الزام است

چرا ایشان سخن گفتن را موضوعی ناچیز می پندارند، مگر نه این بود که با سخن گفتن توانست با دیگر شهروندان ارتباط برقرار کند و خواسته خود را مبنی بر آنکه به وی رای دهند را عملی کند؟ جناب کرباسیان چگونه در بازه زمانی انتخابات سکوت های سه ماه اختیار نمی کرد؟ روشن است که یک نماینده باید مدام در ارتباط با مردم خویش برای رفع مشکلات آن ها به سر برد. آیا رییس کمیسیون حقوقی رفع مشکلات شهروندان و اجابت تقاضاهای منطقی آن ها را نیز سه ماهه انجام می دهد؟

 

استفاده ایشان از آیات  قرآنی در برابر تقاضایی که خبرنگار مطرح کرده است چه لزومی دارد؟  چگونه می توان در موقعیت های مختلف از شفافیت، منافع جمعی سخن گفت و بر مشارکت مردمی تاکید کرد و در عین حال از این شیوه ضعیف برای گزارش دهی و ارتباط مردمی استفاده کرد؟ قدر مسلم رییس کمیسیون حقوقی باید رویه ای دیگر برای خود برگزیند چرا که در جایگاه فعلی که چند صباحی مردم به وی سپرده اند باید پاسخگو به شهروندان و خبرنگاران و.. در برابر اقدامات و اعمالی باشدکه انجام می دهد

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه