English

در ‌بندر شهید رجایی انجام شد؛

بارگیری مواد معدنی با استفاده از جرثقیل دروازه ای

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بارگیری مواد معدنی با استفاده از پاکتهای دریچه دار و گنتری کرین علاوه بر تسریع در عملیات بارگیری و کاهش هزینه های تمام شده، ایمنی و سلامت کار، مطابق با مصادیق بین المللی را ارتقا می دهد.

بارگیری مواد معدنی با استفاده از جرثقیل دروازه ای

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، علیرضا محمدی کرجی ران مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با تاکید بر لزوم بهره گیری از تکنولوژی به روز در صنعت حمل و نقل به ویژه بارگیری مواد معدنی اظهار داشت: توسعه بنادر و در کنار آن بهره وری حداکثری از پتانسیل های و ظرفیتهای موجود در آن ایده استفاده از فناوری های نوین و اقدام عملی در راستای بارگیری مواد معدنی با استفاده از پاکت های دریچه دار و گنتری کرین (جرثقیل دروازه ای) در بندر شهید رجایی را مورد توجه قرار داد.
محمدی کرجی ران عنوان کرد: چالش هایی نظیر اجاره بهای بالای مترتب برکشتی های دارای کرین (جرثقیل دار) از یک سو و رکود بازار مواد فله از سوی دیگر، چالشهای مالی و مشکلاتی را فراروی تجار و بازرگانان فعال در این حوزه  قرار داده بود.
وی گفت: بمنظور رفع دغدغه مورد اشاره طرح انتقال محصولات معدنی با استفاده از پاکتهای دریچه دار و گنتری کرین آغاز شد بدین شکل که کشتی گیرلس (فاقد کرین) با استفاده از گنتری کرینهای مستقر در ترمینال یک این بندر با استفاده از فناوری های نوین بارگیری شد.
وی مکانیزم های رقابتی کردن بارگیری با بنادر منطقه، تسریع در عملیات بارگیری، کاهش هزینه های تمام شده بارگیری وحمل ونقل، ایمنی و سلامت کار در فرآیند عملیات بارگیری مطابق با مصادیق بین المللی، بالا رفتن ظرفیت اسکله های بارگیری و بهره وری تجهیزات موجود، عدم نیاز به جابجایی تجهیزات سنگین در شناورهای بدون کرین و همچنین کاهش ریسک خرابی تجهیزات را از مزایای اجرای این طرح عنوان کرد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با بیان اینکه در مرحله نخست اجرای این طرح یک فروند کشتی ۵۵هزارتنی بارگیری و محصول سنگ گچ را به بازارهای هدف صادر خواهدکرد عنوان داشت: بعد از آنالیز شاخصهای عملیاتی و هزینه های اجرایی این طرح را به شکل وسیعتر با ایده نوع و بهره گیری هرچه بیشتر از توان شرکتهای دانش بنیان استمرار خواهیم بخشید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه