English

واکسیناسیون ۸۸ درصدی فرهنگیان قم

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش قم از واکسیناسیون ۸۸ درصدی فرهنگیان قم خبر داد.

واکسیناسیون ۸۸ درصدی فرهنگیان قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، مجتبی رمضان بیگی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: به دلیل اهمیت واکسیناسیون همه افراد حاضر در فضای مدارس و رعایت همه دستورالعمل‌های وزارت بهداشت در حوزه آموزش، از ۱۰ مردادماه ۱۴۰۰، اولین معلمان استان قم واکسن کرونا را در سالن ورزشی شهید امجدی دریافت کردند.

وی با بیان این‌که ۱۶ هزار همکار فرهنگی در استان قم فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: فردا آخرین روز مرحله دوم واکسیناسیون همکاران فرهنگی در استان قم می‌باشد.

کمبود نیروی خدمتگزار در مدارس قم

معاون برنامه‌ریزی، توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش قم نیز در این نشست گفت: با شروع سال تحصیلی استودیو تولید محتوای آموزشی بر اساس استانداردهای موجود آماده‌سازی شده و فضا به‌طور کامل آماده است.

سهراب مقدمی افزود: محتواهایی که در استان قم تولید شده به دلیل استاندارد بودن به‌عنوان محتوای کشوری در اختیار دانش‌آموزان سایر استان‌ها نیز قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: مدرسه‌ها به دلیل کمبود خدمتگزار با مشکل شدید نیروی خدماتی مواجه هستند که درخواست داریم دولت جدید حل این موضوع را در دستور کار قرار دهد.

۱۲ هزار دقیقه فعالیت آموزشی در دوران کرونا

معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش قم نیز گفت: طرح آموزش کودکان بازمانده از تحصیل ۱۰ تا ۱۹ سال در قم اجرایی می‌شود و در این راستا همه افراد از هر ملیتی که از تحصیل بازمانده‌اند تا پایان ششم ابتدایی می‌توانند در نهضت تحصیل کنند.

حجت‌الاسلام محمدرضا قاسمی نیا با بیان این‌که در دوران کرونا ۱۲ هزار دقیقه فعالیت آموزشی در نهضت سوادآموزی انجام شد، افزود: استان قم در دوران شیوع ویروس کرونا در قالب برنامه رادیویی به نام «صدای دانایی» آموزش‌های ویژه نهضت سوادآموزی را برای گروه‌های هدف اجرا کرد.

وی اضافه کرد: در سال تحصیلی جاری آمادگی داریم ۶ هزار و ۳۰۰ نفر را در سه دوره انتقال، تحکیم و سوادآموزی تا پایان ششم ابتدایی آموزش دهیم.

وی ادامه داد: سوادآموزی جامعه عشایری، زنان و دختران روستایی، مددجویان کمیته امداد، اتباع و مهاجران خارجی از عمده‌ترین طرح‌های معاونت نهضت سوادآموزی است.

قاسمی نیا خاطرنشان کرد: طرح آموزش مقدمات کار با رایانه، خودآموز با هدف مهارت‌آموزی، حلقه‌های کتاب و کتاب‌خوانی در راستای گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی از دیگر طرح‌های نهضت می‌باشد.

افزایش فعالیت فرهنگی و هنری دانش‌آموزان در فضای مجازی

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش قم نیز گفت: ۲۲۷ برنامه آموزشی و پرورشی برای اجرا در سطح مدارس تعریف شده است و همه برنامه‌هایی که قابلیت اجرا در فضای مجازی داشته باشد، انجام خواهد شد.

ناصر حمزه‌ای با اشاره به افزایش فعالیت فرهنگی و هنری دانش‌آموزان در فضای مجازی، افزود: مسابقات فرهنگی هنری در ۶۸ رشته در سال ۹۸ برگزار شد که ۳۸ دانش‌آموز رتبه کشوری کسب کردند و امسال نیز با وجود برگزاری این مسابقات به‌صورت مجازی، ۵۷ رتبه فرهنگی هنری توسط دانش‌آموزان کسب شد.

به گفته وی، در مسابقات قرآن، عترت و نماز سال ۹۸، ۲۳ دانش‌آموز موفق به کسب رتبه کشوری شدند و امسال ۲۶ رتبه توسط دانش‌آموزان استان کسب شد.

وی بیان کرد: هر سال ۶ هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان نور اعزام می‌شدند، ولی در سال تحصیلی گذشته ۷۶ هزار دانش‌آموز به‌صورت مجازی از مناطق عملیاتی بازدید کردند.

حمزه‌ای با اشاره به این‌که مراقبت از دانش‌آموز در مقابل آسیب‌های اجتماعی یکی از برنامه‌های این معاونت است، گفت: کارگروه رسیدگی به فوریت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان به شماره ۱۵۷۰ در مرکز خدمات مشاوره دانش‌آموزی استان ایجاد شده است و مشاوران به‌صورت آنلاین پاسخگو هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه