English

فرماندار بافق:

تاکید بر ایجاد و تقویت شهرک جوار ریلی بافق

شورای اداری شهرستان بافق با حضور طلایی مقدم فرماندار بافق و صباغیان نماینده مردم بافق مجلس شورای اسلامی و سایر اعضا با محوریت موضوع مسائل عمرانی و سند توسعه شهرستان بافق با افق سال 1404 برگزار شد.

تاکید بر ایجاد و تقویت شهرک جوار ریلی بافق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج یزد، سید مهدی طلایی مقدم فرماندار بافق، بیان کرد: از سال 93 موضوع سند توسعه شهرستان بافق مطرح شد و در مقدمه آن محوریت شهرستان را امامزاده عبدالله قرار داده است.

طلایی مقدم در ادامه افزود: امامزاده عبدالله بافق علاوه بر بعد دینی از نظر توسعه ای و عمرانی هم برای شهرستان ارزشمند است لذا باید مسائل داخلی و بیرونی امامزاده با همت بیشتر هیات امنای امامزاده و شهرداری پیگیری شود و اقداماتی هم آغاز شده است.

وی در ادامه به موضوع جوار معدنی بافق اشاره کرد و گفت: در سند توسعه شهرستان جوار معدنی ها یکی از محورها هستند مانند کارخانه شمش فولاد و نورد که باید پیگیری شود، شرکت سنگ آهن مرکزی و شرکت نوظهور هم همراهی خود را برای این امر اعلام کردند و کارخانجاتی مانند فولاد بافق و کارخانه 400 هزار تنی در جاده چاهگز هم فعالیت خود را در زمینه جوار معدنی آغاز کردند.

 طلایی مقدم گفت: پهنه های آلاینده برای استان تعریف شد که پهنه ی جاده بافق یکی از آنها بود و بسیار هم مورد استقبال قرار گرفت و واحدهای فولادی و کاشی و سرامیک برای فعالیت در این پهنه مجوز دریافت کردند که باید سعی شود تمام امورات آنها در شهرستان بافق پیگیری شود چرا که آنها در داخل بافق مستقر هستند.

تربیت نیروی انسانی بومی ماهر تعهد سرمایه گذاران در بافق

وی به یکی دیگر از پهنه های صنعتی مورد موافقت استان، محیط زیست و منابع طبیعی در شهرستان بافق اشاره کرد و گفت: استان شهرک صنعتی بافق را برای جا نمایی کارخانجات صنعتی از نظر اینکه کمترین آلایندگی را برای مردم دارد، مناسب دانسته و اراضی کافی هم برای واگذاری وجود دارد ولی در موضوع  برق و آب رسانی آن مشکلاتی وجود دارد که طبق تفاهم نامه ای که شرکت شهرک ها با وزارت صمت و وزارت نیرو دارد باید پیگیری های بیشتر و جدی تری در زمینه ایجاد پست برق شهرک صنعتی بافق انجام شود.

وی با اشاره به مشکلات دشت یزد_ اردکان، گفت: کارخانجات در آن منطقه با آوردن نیروی کار با تحصیلات پایین موجب خروج نیروی تحصیل کرده از استان شدند و مشکلات اجتماعی زیادی هم ایجاد شد؛ لذا باید در شهرستان بافق با کمک فنی و حرفه ای به تقویت نیروهای بومی بپردازیم و طی تفاهم نامه ای که با سرمایه گذاران در بافق منعقد شده باید از نیروی بومی استفاده کنند و یکی از اولویت های خود را تربیت نیروی انسانی بومی قرار دهند.

وی تاکید کرد: یکی از محورهای مهم سند توسعه شهرستان بافق هم تربیت نیروی انسانی  با مهارت است.

پرورش تیلاپیا از اولویت مردم بافق باشد

فرماندار بافق در این نشست همچنین عنوان کرد: سند توسعه شهرستان به موضوع کشاورزی با محوریت خرما، پسته و پرورش تیلاپیا پرداخته است که در هر سه زمینه اقدامات خوبی انجام شده، اولین واحد پرورش ماهی تیلاپیا در بافق سال گذشته افتتاح و دومین واحد هم به زودی افتتاح می شود و سایر شهرستان ها برای انجام این اقدام جدید درخواست داشتند ولی با توجه به اینکه این اقدام ابتدا در بافق به بررسی و اجرا گذاشته شد تاکید داریم مردم بافق بیشتر برای سرمایه گذاری پرورش ماهی تیلاپیا استقبال کنند.

طلایی مقدم افزود: بحث تخصیص اعتبارات 2 درصد از مسائل مهم مطرح شده در سند توسعه شهرستان بافق است است لذا در توزیع و اخذ اعتبارات باید دقت کافی انجام شود و پروژه های شهری هم طبق نیاز شهر اجرا شود که این موضوع دقت بیشتر شهرداری بافق را می طلبد.

وی در ادامه به پروژه بیمارستان96 تخت خوابی بافق اشاره کرد و گفت: این پروژه با پیشرفت بیش از 58 درصد در حال اجرا است.

وی به موضوع جوار ریلی بافق هم اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بافق یکی از مهمترین شاهراه های کشور است باید موضوع جوار ریلی را جدی بگیریم ضمن اینکه علی رغم سایر بخش های صنعت در جوار ریلی بافق متخصصان بومی زیادی داریم که باید این ظرفیت را حفظ و تقویت کنیم.

وی خبر داد: شهرک جوار ریلی با همکاری منابع طبیعی و راه آهن کشور جا نمایی شده است و مشکل واگذاری آن هم رفع شده است.

وی در ادامه به بحث گردشگری اشاره کرد و گفت: گردشگر باید تعریف علمی داشته باشد و طبق آن برنامه ریزی شود، لذا افرادی به عنوان گردشگر وارد منطقه ای می شوند که علاقه مند به شناخت آداب و رسوم آن باشند و به آن سنت احترام بگذارند، خوشبختانه ماندگاری گردشگر در شهرستان بافق افزایش یافته و باید اقداماتی برای اتصال آنها به بازار بافق و صنایع دستی شهرستان همچنین تقویت مجموعه های گردشگری انجام شود.

وی در پایان به اجرای مسئولیت اجتماعی توسط کارخانجات و صنایع و استفاده از اعتبارات ملی برای پروژه های بزرگ و ملی تاکید کرد و گفت: مسئول مستقیم برای پیگیری اجرای مسئولیت اجتماعی معرفی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه