English

حمیدرضا نوری:

خرید تضمینی ۱۰۰ هزار و ۷۳۰ تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان خراسان رضوی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی عنوان کرد: مهمترین عامل کاهش خرید تضمینی گندم در سال جاری را باید بحث خشکسالی از یک سمت و کاهش عمده تولید در مزارع از سوی دیگر دانست.

خرید تضمینی ۱۰۰ هزار و ۷۳۰ تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حمیدرضا نوری مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی اعلام کرد: با پایان کار خرید تضمینی، ۱۰۰ هزار و ۷۳۰ تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان این استان خریداری شد.

حمیدرضا نوری در ادامه این خبر اضافه کرد: کاهش خرید تضمینی گندم به خاطر خشکسالی بوده است و میزان خرید تضمینی گندم امسال ۷۷ درصد نسبت به پارسال کاهش دارد اما خوشبختانه با اقدامات انجام شده از جمله واردات گندم از استانهای دیگر و خارج کشور، هم اکنون ذخیره گندم استان کامل شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی همچنین گفت: ۵۶ مرکز و کمیسیون خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی وجود دارد که هشت سیلوی دولتی، هفت سیلوی بخش خصوصی، پنج سیلوی جوار کارخانه‌های آردسازی در کنار ۱۹ انبار تعاون روستایی نیز به عنوان مباشر اداره‌ کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی، در امر خرید تضمینی گندم و ارائه خدمات مرتبط به کشاورزان فعالیت داشتند.

وی تصریح کرد: مهمترین عامل کاهش خرید تضمینی گندم در سال جاری را باید بحث خشکسالی از یک سمت و کاهش عمده تولید در مزارع از سوی دیگر دانست و علاوه بر این طبیعی است که به علت بحث گرانی و کمبود نهاده‌های دامی، بخشی از تولید مزارع گندم به سمت مصرف به عنوان خوراک دام رفته باشد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران، استانداری خراسان رضوی و نهادهای نظارتی و امنیتی از محل تولید سایر استانها و بخشی دیگر از محل واردات گندم ذخیره مورد نیاز استان تامین شده است.

نوری در خاتمه خاطر نشان کرد: هم اکنون هیچ گونه کمبودی در تامین آرد ، گندم و نان برای استان وجود ندارد، ضمن اینکه روند تامین و حرکت گندم از بنادر نیز بسیار خوب و به صورت مرتب در حال انجام است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه