English

حمیدرضا نوری:

خرید تضمینی ۹۸ هزار تن گندم و پرداخت ۹۳ درصد مطالبات گندم کاران خراسان رضوی

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی بیان کرد: برپایی ۵۶ مرکز و کمیسیون خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی و بهره‌گیری از انبار‌های تعاون روستایی در فصل خرید، همچون گذشته با توجه به لزوم کاهش حمل و نقل جاده‌ای و شتاب در خرید تضمینی گندم صورت گرفته است.

خرید تضمینی ۹۸ هزار تن گندم و پرداخت ۹۳ درصد مطالبات گندم کاران خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حمیدرضا نوری مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی اعلام کرد: خرید تضمینی حدود ۹۸ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در خراسان رضوی.

حمیدرضا نوری در ادامه این خبر متذکر شد: ارزش ریالی گندم‌های خریداری شده حدود چهار هزار و ۹۱۶ میلیارد ریال است که تاکنون ۹۳ درصد آن یعنی چهار هزار و ۵۶۸ میلیارد ریال به حساب گندم کاران واریز شده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی همچنین به کاهش خرید تضمینی گندم به دلیل خشکسالی اشاره کرد و گفت: حدود ۹۷ هزار و ۶۴۰ تن محصول گندم کشاورزان خراسانی به صورت تضمینی خریداری و ذخیره شده است.

وی ادامه داد: برپایی ۵۶ مرکز و کمیسیون خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی و هشت سیلوی دولتی، هفت سیلوی بخش خصوصی، پنج سیلوی جوار کارخانه‌های آردسازی در کنار ۱۹ انبار تعاون روستایی نیز به عنوان مباشر اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی، در خرید تضمینی گندم و ارائه خدمات مرتبط به کشاورزان فعالیت دارند.

نوری در ادامه بیان کرد: سیلو‌های دولتی با خرید ۱۷ هزار و ۱۹۶ تن گندم معادل ۱۸ درصد و سیلو‌های بخش خصوصی با خرید ۳۶ هزار و ۱۱۵ تن گندم معادل ۳۷ درصد از کل خرید تضمینی را در استان انجام داده‌اند.

وی در مورد سهم کارخانه‌های آردسازی را نیز با خرید ۲۱ هزار و ۱۳۹ تن گندم معادل ۲۲ درصد و انبار‌های مباشر تعاون روستایی را با خرید ۲۳ هزار و ۱۹۰ تن گندم معادل ۲۳ درصد از کل خرید تضمینی امسال محصول کشاورزان در استان خبر داد و اظهار کرد: بهره‌گیری از انبار‌های تعاون روستایی در فصل خرید تضمینی گندم همچون گذشته با توجه به لزوم کاهش حمل و نقل جاده‌ای و شتاب در خرید تضمینی گندم صورت گرفته است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی تاکید کرد: ۳۲ انبار در این چارچوب با در دسترس بودن مراکز و توجه به پراکنش مناسب انبار‌های تعاون روستایی در خراسان رضوی طی هماهنگی لازم، برای خدمت به کشاورزان پیش‌بینی و تجهیز شده است.

وی افزود: بر این اساس ۱۹ انبار تعاون روستایی با حضور عوامل این اداره کل امسال برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان اقدام کرده‌اند.

نوری در خاتمه تاکید کرد: در کنار خرید تضمینی گندم پنج کارخانه آرد استان به خرید توافقی گندم از کشاورزان اقدام کرده اند که از این طریق تاکنون بیش از هفت هزار و ۱۵۲ تن گندم از گندم کاران استان خریداری شده است. شایان ذکر است، امسال ۲۶۸ هزار و ۳۰۰ هکتار از کشتزار‌های خراسان رضوی زیر کشت گندم رفته است که پیش‌بینی می‌شود ۴۸۶ هزار و ۱۹۸ تن گندم از این سطح برداشت و ۳۸۵ هزار تن به صورت تضمینی خریداری شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه