English

جواد خزاعی:

اعلام آمادگی سازمان صمت خراسان رضوی برای تشکیل پنجره واحد خدمت در پایانه های مرزی

سرپرست سازمان صمت خراسان رضوی بیان کرد: پنجره واحد خدمت رسانی در مرز با همکاری سایر دستگاه های اجرایی متولی، تحت یک مدیریت واحد می تواند ارایه خدمات به بازرگانان و مسافران را آسان کرده و سرعت بخشد.

اعلام آمادگی سازمان صمت خراسان رضوی برای تشکیل پنجره واحد خدمت در پایانه های مرزی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد خزاعی سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی عنوان کرد: این سازمان آمادگی خود را برای تشکیل پنجره واحد خدمات رسانی با مدیریت واحد در زمینه تجارت خارجی در پایانه مرزی استان اعلام می‌کند.

جواد خزاعی این خبر را در نشست کمیته پایش تجارت خارجی استان خراسان رضوی بیان کرد و ادامه داد: پنجره واحد خدمت رسانی در مرز با همکاری سایر دستگاه های اجرایی متولی، تحت یک مدیریت واحد می تواند ارایه خدمات به بازرگانان و مسافران را آسان کرده و سرعت بخشد.

سرپرست سازمان صمت خراسان رضوی همچنین افزود: با توجه به برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه تجارت خارجی و رسیدن به افق صادراتی ۷۰ میلیارد دلار، پایانه مرزی خراسان رضوی به عنوان یکی از پایانه های اصلی صادرات کشور به افغانستان می تواند جایگاه ویژه ای در این زمینه داشته باشد.

وی در ادامه به آخرین آمار صادرات کالا در سال جاری اشاره کرد و عنوان نمود: طی چهار ماه نخست امسال ۹۸۹ هزار تن کالا به ارزش ۴۶۲ میلیون دلار از گمرکات استان به کشورهای هدف صادر شده که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزن ۲۶ درصد و از نظر ارزش هشت درصد افزایش داشته است.

خزاعی اظهار کرد: اقلام عمده کالاهای صادراتی استان شامل میلگرد، پسته،  زعفران، سیب زمینی، سیب تازه، کف پوش، پلی استیرن، نئوپان، سیمان سفید، فروکروم، مخمرهای فعال، کیسه پلی اتیلن، کولرهای آبی خانگی، ورق آهن یا فولاد و مهمترین کشورهای هدف صادراتی استان نیز کشورهای افغانستان، ازبکستان، ترکمنستان، عراق، قرقیزستان، قزاقستان، پاکستان، چین، امارات متحده عربی و اسپانیا هستند.

سرپرست سازمان صمت خراسان رضوی تصریح نمود: واردات کالا به خراسان رضوی نیز در چهار ماه نخست امسال ۷۱ هزار تن به ارزش ۱۷۵ میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزن ۱۰۰ درصد و  از نظر ارزش ۷۶ درصد افزایش داشت.

وی تاکید کرد: اقلام عمده وارداتی استان نیز طی این دوره شامل پنبه، گوشی تلفن همراه، اسانس کولا، فرآورده های صنایع غذایی، ماشین های نورد گرم و سرد، لاستیک، کلرور پتاسیم بودند که از امارات متحده عربی، ازبکستان، چین، ترکیه، هند، عمان، آلمان، پاکستان، افغانستان، کره جنوبی، ترکمنستان وارد شدند.

خزاعی در خاتمه خاطر نشان کرد: با توجه به مقایسه ارقام صادرات و واردات تراز بازرگانی خارجی گمرکات خراسان رضوی طی چهار ماه اول امسال مثبت و معادل ۲۸۷ میلیون دلار بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه