English

بازگشت به زندگی هشت محکوم به قصاص در قم

رئیس کل دادگستری قم از بازگشت به زندگی هشت محکوم به قصاص در قم خبرداد.

بازگشت به زندگی هشت محکوم به قصاص در قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی مظفری در این زمینه افزود: در راستای پیشبرد و به نتیجه رساندن پرونده‌های محکوم به قصاص، از ابتدای سال‌جاری کمیته صلح و سازش ستاد دیه به‌صورت مستمر اقدام به تشکیل جلسات کرده‌ است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با تلاش و پیگیری‌های اعضای کمیته مذکور، رضایت هشت زندانی محکوم به قصاص اخذ شد که از مجموع رضایت‌های اخذ شده، چهار مورد در ماه محرم صورت گرفته است.

وی با بیان این‌که در سال گذشته نیز ۱۷ مورد رضایت در پرونده‌های قصاص نفس اخذ شده است، ادامه داد: باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای نهادینه کردن فرهنگ عفو، بخشایش و رضایت استفاده کرد و دعاوی و شکایات مردم را به سمت‌وسوی سازش و اصلاح ذات البین سوق داد.

تاکید بر نقش مشاوره در کاهش دعوای خانوادگی و پیشگیری از طلاق

رییس کل دادگستری قم با تاکید بر اهمیت و نقش مشاوره در ارتقای آگاهی‌های خانواده‌ها، کاهش دعوای خانوادگی و پیشگیری از طلاق و آسیب‌های جدی مرتبط با طلاق برای زوجین و فرزندان، از شروع بازرسی از مراکز مشاوره کاهش طلاق خبر داد.

مظفری افزود: با توجه به مصوبه شورای مشورتی استان، تیم بازرسی از مراکز مشاوره تشکیل گردیده و مقرر است با همکاری معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم، اداره کل بهزیستی و سازمان نظام مشاوره و روانشناسی استان، به‌صورت محسوس و نامحسوس از این مراکز بازرسی های لازم به عمل آید.

وی با اشاره به لزوم نظارت و ارزیابی عملکرد مراکز کاهش طلاق، تاکید کرد: هدف از بازرسی ها، اطمینان از نحوه خدمات باکیفیت، استفاده از مشاوران مجرب و دارای مجوز، تکریم ارباب‌رجوع و ایجاد روندهای مناسب در حوزه صلح و سازش زوجین است.

به گفته وی، در این راستا بازرسان موظف هستند طی دوره‌های بازرسی ضمن بررسی چگونگی ارجاع زوجین به مراکز مشاوره، بر روند عملکرد مداخله در فرآیند طلاق در این مراکز نظارت نموده و انطباق امکانات موجود در ارائه خدمات به مراجعان و میزان موفقیت مراکز در اصلاح ذات البین را در دستور کار خود قرار دهند.

مظفری یادآور شد: در راستای تسریع ارائه خدمات مشاوره‌ای در دعاوی مرتبط با اختلافات خانوادگی و طلاق، مصوب گردید ضمن افزایش شش مرکز دیگر جهت ارائه خدمات مشاوره‌ای، از سهمیه یاری برگ بهزیستی نیز برای ارائه مشاوره رایگان و یا ارائه  تخفیف‌های  لازم به زوجین استفاده شود.

وی ضمن تقدیر از اقدامات و تلاش‌های دبیرخانه شورای مشورتی و دستگاه همکار با آن، ابراز امیدواری کرد: روند موفق در کاهش میزان طلاق استان تا پایان سال ادامه یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه