English

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد:

آمادگی کامل آموزش و پرورش مازندران برای آموزش حضوری و مجازی

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از آمادگی کامل آموزش و پرورش مازندران برای آموزش حضوری و مجازی خبر داد.

آمادگی کامل آموزش و پرورش مازندران برای آموزش حضوری و مجازی

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، علیرضا سعدی پور با اشاره به بحث بازگشایی مدارس و نحوه شروع سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: بحث سلامت و آموزش از جمله نیازهای مهم و اساسی انسانها بوده که با توجه به شرایط حال حاضر و با وجود این بیماری در هم تنیده شده که باعث نگرانی و دغدغه خانواده های دانش‌آموزان گرامی در زمینه ادامه تحصیل فرزندان خود و آینده تحصیلی آنها شده است.

وی با اشاره به بیان مقام معظم رهبری در خصوص روند اجرای آموزش در سال تحصیلی جدید، ادامه داد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در این خصوص که باید تصمیم گیری بر اساس نظرات ستاد ملی کرونا و همچنین ستاد مبارزه با کرونا در استان باشد، باید همواره پیرو دستورات کارشناسانه بود تا هم مقوله آموزش و هم مقوله سلامت دچار اختلال نشود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به نحوه اجرای آموزش در سال تحصیلی گذشته، افزود: از نیمه سال تحصیلی 99_98 و همچنین سال تحصیلی گذشته آموزش ها در بستر مجازی بوده و در این مدت بسیار کوتاه، آموزش و پرورش توانست با توجه به کمبودهایی که در زیر ساخت وجود داشت، به خوبی ظاهر شده و از تمامی امکانات برای جای نماندن از جرگه آموزش، استفاده کند.

وی درباره شعار پروژه مهر امسال، تصریح کرد: شعار پروژه مهر امسال« مهر شاداب، بهداشت روان و سلامت، ارتقا یادگیری» بوده که نشان دهنده توجه آموزش و پرورش مازندران نسبت به مقوله کیفیت آموزش و سلامت دانش‌آموزان به خصوص سلامت روانی آنها با توجه به دوری آنها از محیط آموزش بوده، است.

سعدی پور همچنین با اشاره به نحوه اجرای این پروژه، خاطرنشان کرد: کارگروه های متعددی در این پروژه مشغول به فعالیت هستند که در سال تحصیلی جدید تمامی امکانات برای بازگشایی مدارس ، از جمله تأمین نیروی انسانی و حضور معلمان در همه کلاس های درس فراهم شود.

وی با اشاره به تأمین نیروی انسانی در سال تحصیلی جدید، تأکید کرد: با توجه به جذب نیروهای حق التدریسی در سال تحصیلی جدید، خوشبختانه با مشکل کمبود نیرو مواجه نیستیم و این خود نقطه عطفی برای پیشبرد اهداف آموزش و تربیتی خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به کارگروه تعمیر و تجهیز مدارس و اقدامات صورت گرفته از سوی این کارگروه، عنوان داشت: ساخت و ایجاد کلاسهای جدید در سطح استان، مخصوصاً در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته بر اساس رعایت عدالت آموزشی و در راستای سند تحول بنیادین بوده است تا تمامی دانش‌آموزان در تمامی نقاط استان از آموزش و امکانات آموزشی مناسبی برخوردار باشند.

وی درباره شرایط بازگشایی مدارس، گفت: هنوز نمی‌توان به طور قطعی اعلام کرد که مدارس به صورت حضوری یا مجازی خواهند بود و این تصمیم گیری منوط به تصمیم گیری ستاد ملی کرونا و ستاد مبارزه با کرونا در سطح استان خواهد بود، بنابراین تا مهر امسال نمی توان به گفته و شنیده ها به جز ستاد ملی کرونا اعتماد کرد.

این مقام مسئول ضمن اشاره به سناریوهای مختلفی که برای آموزش در سال تحصیلی جدید مطرح شده، افزود: آموزش و پرورش مازندران با توجه به همه شرایط قابلیت اجرای آموزش به صورت حضوری و مجازی را دارا خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی