English

صفر توحیدی خبر داد:

افزایش ۳۶ درصدی کمک‌های مردمی به نیازمندان اردبیلی

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل گفت: کمک‌های خیران استان اردبیل در پنج ماهه نخست امسال‌ 36 درصد افزایش داشته است.

افزایش 36 درصدی کمک‌های مردمی به نیازمندان اردبیلی

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، صفر توحیدی ، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به رشد 36 درصدی کمکهای مردمی در پنج ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه خود در سال 1399، گفت: با مشارکت گسترده خیران و آحاد مختلف جامعه در طرح‌های حمایتی کمیته امداد استان اردبیل می‌توانیم شاهد ریشه‌کنی فقر و محرومیت از جامعه باشیم.

وی با بیان اینکه خیران استان اردبیل بیش از 45 میلیارد تومان به صورت نقدی و غیرنقدی در پنج ماهه نخست سال‌جاری به خانوار تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر استان کمک کرده‌اند، افزود: هرچقدر کمک‌های مردمی افزایش یابد به همان میزان می‌توانیم پاسخگوی نیازهای اساسی خانوار تحت حمایت و افراد بی‌بضاعت جامعه باشیم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه در این مدت حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین حدود 10 میلیارد تومان به فرزندان معنوی خود کمک کرده‌اند، بیان کرد: هم‌اکنون 1915 یتیم و 5352 فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که حامیان نیکوکار نقش بسزایی در تامین نیازهای اساسی آنها ایفا می‌کنند.

توحیدی به پرداخت هشت میلیارد تومانی زکوات در سطح استان اشاره کرد و گفت: کشاورزان و مردم نیک‌اندیش با پرداخت زکات واجب، زکات مستحبی و زکات فطره به رفع مشکلات ضروری فقرا و محرومان جامعه کمک کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از ابتدای ماه محرم تاکنون و در قالب طرح «اطعام و احسان حسینی» مردم نیکوکار استان بیش از هفت میلیارد تومان کمک کرده‌اند، افزود: این مبلغ در قالب تهیه و توزیع غذای گرم، سبدکالا و بسته‌های بهداشتی در بین مددجویان هزینه شده است که همچنان شاهد کمک‌های مردمی در قالب این طرح تا پایان ماه صفر هستیم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه اردبیلی‌های خیر حدود سه میلیارد تومان صدقه پرداخت کرده‌اند، افزود: همچنین مردم نیک‌اندیش استان بیش از شش میلیارد تومان نیز در قالب سایر طرح‌های مشارکتی به نیازمندان کمک کرده‌اند.

توحیدی با اعلام اینکه در قالب طرح «اطعام مهدوی» در ماه مبارک رمضان نیز شاهد کمک‌های بیشمار خیران بودیم، گفت: مردم خیر در قالب این طرح بیش از 11 میلیارد تومان به مستضعفان کمک کرده بودند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه کمک‌های مردمی بر اساس سرفصل‌های حمایتی کمیته امداد در بین خانوار تحت حمایت و سایر اقشار آسیب‌پذیر هزینه و توزیع می‌شود، بیان کرد: از محل کمک‌های مردمی، 38 میلیارد و 400 میلیون تومان در قالب کمک معیشتی به مددجویان تحت حمایت و افراد نیازمند پرداخت شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه برای نوعروسان تحت حمایت بیش از سه میلیارد تومان جهیزیه تهیه شده است، افزود: دو میلیارد و 500 میلیون تومان نیز در قالب کمک هزینه فرهنگی و آموزشی به مددجویان و به خصوص فرزندان خانوار تحت حمایت پرداخت شده است.

توحیدی با اعلام اینکه در بحث ساخت، خرید و تعمیر مسکن خانوار تحت حمایت بیش از 600 میلیون تومان هزینه پرداخت شده است، گفت: 500 میلیون تومان نیز به امر درمان مددجویان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه ساده‌ترین روش برای یاری‌رسانی به فقرا کد آنی‌پرداخت #045*8877* است، افزود: شماره کارت 6037997950030552 نیز در اختیار مردم خیر استان اردبیل قرار دارد تا بتوانند به سادگی کمک‌های خود را پرداخت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه