English

هاشم علایی خبر داد:

بازرسی بیش از ۱۴۰۰ واحد صنفی در اردبیل

مدیر کل استاندارد استان اردبیل از نظارت و بازرسی بیش از هزار و 400 واحد صنفی در سطح استان خبر داد.

بازرسی بیش از  1400 واحد صنفی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، هاشم علایی ، مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: نظارت بر مراکز عرضه و فروش، یکی از وظایفی است که اداره کل  استاندارد استان به موازات کنترل خطوط تولید و نظارت بر کالاها در محل تولید، اجرا می کند.

وی ضمن بیان این مطب که اداره کل استاندارد اردبیل در راستای نظارت مستمر بر عرضه کنندگان کالاهای مشمول استاندارد اجباری، از ابتدای امسال و حتی در ایام تعطیلی و کاهش ساعات کاری، انجام عملیات بازرسی و نظارت بر اصناف را دنبال کرده است افزود: از اول سال جاری با همکاری شرکت بازرسی تائید صلاحیت شده استان بازرسی ها از واحد های صنفی در تمامی شهرستان های استان صورت گرفته که اطلاعات آن در سامانه یکپارچه نظارت بر اجرای استاندارد، بار گزاری شده است.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل بیان کرد: در این راستا تعداد هزار و 410 واحد و مراکز توزیع و عرضه استان مورد بازرسی قرار گرفته است.

علایی با اشاره به این مطلب که در مجموع 33 مورد کالای فاقد نشان استاندارد در زمینه های شیمیایی، غذایی و کشاورزی، مکانیک و فلز شناسی و برچسب انرژی  و 5 مورد کالای مظنون به جعل نشان استاندارد در زمینه های غذایی و کشاورزی، نصب برچسب معیار مصرف انرژی، طی بازرسی های به عمل آورده، مشاهده شده است افزود: علاوه بر اقدام قانونی و برخورد با عرضه کنندکالا فاقد نشان استاندارد یا مظنون به جعل علامت استاندارد، با استان تولید کننده، و اتاق اصناف استان جهت جلوگیری از توزیع و خرید و فروش این کالاها نیز هماهنگی لازم به عمل آمد.

وی اظهار داشت: در این مدت اداره کل استاندارد استان اردبیل، 113 نمونه از محصولات تولیدات سایر استانها از سطح بازار و مراکز عرضه و فروش استان نمونه برداری و در آزمایشگاه های تائید صلاحیت شده ، مورد آزمون قرار داده است که بررسی نتایج نمونه های آزمون شده حاکی از انطباق91 مورد و مغایرت 22 مورد از آن ها با استاندارد های ملی در زمینه های مذکور بوده است .

علایی در پایان به هم استانی ها یادآور شد در صورت مشاهده موارد مغایر با استاندارد در بازار، می توانند موضوع را از طریق سامانه تلفنی 1517 و یا با ارسال پیامک رایگان حاوی کد استاندارد درج شده در زیر علامت استاندارد به شماره 10001517، از اعتبار و اصالت کالا اطلاع حاصل نمایند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه