English

محمد مهدی طهرانچی خبر داد؛

اجرا برنامه معرفت سجادی با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: امیدواریم در برنامه علمی «معرفت سجادی»، دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان به عنوان پیش رو و بقیه دانشگاه های آزاد اسلامی به عنوان همکار، پایان‌نامه‌ها و رساله‌های فاخری را در این عرصه به ثمر برسانند.

اجرا برنامه معرفت سجادی با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور در آیین اختتامیه یازدهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع)  گفت: نکات بسیار دقیق و عمیقی در مجموعه صحیفه سجادیه وجود دارد که به نظر می‌آید لازم است در حوزه دانشگاه به صورت جدی به آن بپردازیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اذعان داشت: در پرداختن به صحیفه سجادیه که به عنوان یک اثر فاخر به ما رسیده است به دو مطلب باید توجه کنیم، مبحث اول روش‌مندی صحیفه سجادیه است که روش امام در این مجموعه روش منحصر به فردی است.

وی ادامه داد: این روش از دو جهت قابل توجه است، نخست دوران اجتماعی که بیان شده است؛ یعنی وضعیت منحصر به فردی که پس از شهادت سید و سالار شهیدان در فضای جامعه اسلامی حاکم بوده و فضایی است که باید از لحاظ جامعه‌شناسی مورد دقت قرار گیرد، فضایی وهم آلود که طی آن جریان نفاق می خواست فضا را نسبت به اهل بیت (ع) و معاف ناب تیره کند، در چنین شرایطی صحیفه سجادیه ارایه شد.

طهرانچی افزود: بحث دوم از لحاظ روش‌مندی است که بسیار اهمیت دارد؛ ما در مجموعه صحیفه سجادیه با مجموعه حقوقی مواجه می‌شویم که این مجموعه حقوق رابطه انسان با محیط پیرامون و با طبیعت را در بر می گیرد، اما بر خلاف آنچه که امروز به عنوان حقوق در جامعه انسانی مطرح می‌شود در بیان این حقوق نگاه توحیدی حرف اول را می‌زند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور تصریح کرد: یعنی آن چیزی که در صحیفه سجادیه به جِد با آن مواجه هستیم، مواجهه با ربوبیت حضرت خالق است، متاسفانه در تربیت و تبیین روابط انسانی و روابط متقابل انسان و جامعه، روابط انسان و محیط عمدتاً اگرنگاه توحیدی هم داشته باشیم نگاه خالقیت حضرت حق است اما آنچه که برای زندگی بشر سازنده است علاوه بر نظر بر خالقیت حضرت حق و حضرت باری تعالی نگاه به ربوبیت خداوند است که ویژگی منحصر به فردی است که این روش‌مندی به شدت نیاز جامعه علمی ماست و امروز نیازمندیم که در حوزه علوم اجتماعی، حقوق و علوم تربیتی ورود کنیم.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی افتخار این را دارد که بتواند حرکت جدیدی را در گفت وگوی علم و دین آغاز کند که نتیجه‌اش وحدت علم و دین و وحدت حوزه و دانشگاه باشد، ما برای این گفت‌وگو و برگزاری کنگره آینده در دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان آمادگی داریم و از آن مهمتر آمادگی داریم که با یک برنامه علمی و نظام موضوعات مشخص در نظام واره پژوهش‌های دانشگاه از معارف غنی که از امام سجاد (ع) به ما رسیده است پشتیبانی کنیم.

طهرانچی اظهار کرد: امیدواریم تحت عنوان برنامه علمی «معرفت سجادی»، دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان به عنوان پیش رو و بقیه دانشگاه های آزاد اسلامی به عنوان همکار در این حرکت، پایان‌نامه‌ها و رساله‌های فاخری را در این عرصه به ثمر برسانند که در دوازدهمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) شاهد دستاوردهای مفصلی از دانشگاه باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه