English

معاونت دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:

۲۰۰ هزار دُز واکسن وارداتی اخیر در راه مازندران / آغاز دور جدید واکسیناسیون از فردا

معاونت دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: از محموله واکسن وارداتی به کشور 200 هزار دز سهم مازندران است.

200 هزار دُز واکسن وارداتی اخیر در راه مازندران / آغاز دور جدید واکسیناسیون از فردا

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، دکتر قاسم اویس در حاشیه آیین بزرگداشت بهورزان در سوادکوه با اشاره به ورود واکسن های جدید به مازندران، اظهار داشت: تاکنون یک میلیون 280 هزار دُز واکسن برای کنترل بیماری کرونا در مازندران تزریق شد.

وی ادامه داد: از این تعداد، 840 هزار دوز مربوط به دوز اولی، معادل 41 درصد جمعیت استان و 440 هزار دز دومی معادل 31 درصد جمعیت مازندران، واکسن دز اول و دوم را دریافت کردند.

معاونت دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در صورت ورود واکسن تا فردا به استان، از شنبه تزریق واکسن آغاز خواهد شد که عموماً واکسن‌های سینوفارم و آسترازنکا خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه واکسن اسپوتیک وی در حال حاضر وجود ندارد بیان داشت: منتظریم تا روز‌های آتی این واکسن تأمین شود که به محض تأمین، توزیع استانی انجام می‌شود.

اویس با تأکید بر اینکه سویه‌های جدید هنوز در کشور و استان مشاهده نشده افزود:همچنان بر استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و شستشوی دست‌ها و تهویه عمومی به عنوان راه کاراصلی برای پیشگیری و کنترل بیماری توصیه می‌شود.

وی به نگرانی ایجاد شده درباره اینکه مردم فکر می‌کنند وقتی واکسن زدند این بیماری تمام شد، اظهار داشت: تا رسیدن به هدفگذاری (کنترل بیماری) باید بیش از 70 درصد جامعه واکسینه شوند و باید کماکان رعایت پروتکل‌ها با شدت بیشتری صورت گیرد.

معاونت دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به کاهش شیوع و ثبت موارد سرپایی و بستری در استان عنوان داشت: در 3 هفته آینده موارد فوتی هم کاهش پیدا کند، اما در صورت رعایت نشدن شیوه نامه‌های بهداشتی احتمال تجربه پیک جدید دور از ذهن نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه