English

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران خبر داد:

آماده باش دستگاه‌های امدادی و خدماتی مازندران / هشدار در باره وقوع سیلاب های محلی

مدیرکل مدیریت بحران مازندران درباره بارش رگباری و احتمال وقوع سیلاب‌های محلی و آبگرفتگی معابر در مناطق ساحلی و جلگه‌ای استان هشدار داد.

آماده باش دستگاه‌های امدادی و خدماتی مازندران / هشدار در باره وقوع سیلاب های محلی

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، علی اصغر احمدی  به شکل گیری جریان‌های خُنک و مرطوب شمالی از اواسط روز جمعه تا اواخر وقت شنبه 13 شهریور در استان اشاره کرد و اظهار داشت: این سامانه بارشی همراه با وقوع رگبار باران ، رعدو برق، کاهش دما، وزش باد شدید در مناطق ساحلی و جلگه‌ای و مواج شدن دریای خزر خواهد بود.

وی ادامه داد: آبگرفتگی معابر در مناطق ساحلی و جلگه‌ای به ویژه غرب استان، کاهش 7 تا 10 درجه‌ای دما، خسارت ناشی از تندباد لحظه‌ای و احتمال برق گرفتگی ناشی از رعد و برق دور از انتظار نیست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: شهروندان در این مدت از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، از فعالیت‌های کوهنوردی و دامداران از چرای دام در مناطق مرتفع به دلیل خطر برخورد صاعقه خودداری کنند.

وی تصریح کرد: رانندگان هنگام تردد در محور‌های کوهستانی با توجه به توصیه‌های نیرو‌های پلیس راه و راهداری با احتیاط کامل رانندگی کنند.

احمدی بیان داشت: به علت پیش‌بینی وزش باد شدید ، شهرداران به بازدید و مقاوم سازی، ایمن سازی سازه‌ها و بیلبورد‌های تبلیغاتی سطح شهر اقدام کنند.

وی افزود: گلخانه داران به مقاوم سازی پوشش فضای گلخانه‌ها اقدام کنند و صاحبان مزارع پرورش ماهی به دلیل احتمال بالا آمدن حجم آب رودخانه اقدامات پیشگیرانه لازم انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران به همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی توصیه کرد ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات، آمادگی لازم برای هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی همچون گذشته را داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه