English

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:

شناسایی ۶ مورد بیماری قارچ سیاه در بابل

‍معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: 6 بیمار مبتلا به قارچ‌سیاه در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

شناسایی 6 مورد بیماری قارچ سیاه در بابل

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، دکتر مصطفی جوانیان با بیان اینکه قارچ سیاه عمدتاً در بیماران دیابتیک یا بیمارانی که دچار نقص سیستم ایمنی هستند، دیده می‌شوند، اظهار داشت: هم‌اکنون 6 بیمار مبتلا به قارچ سیاه در بیمارستانهای بابل بستری و تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: یکی از درمان‌های مؤثری که برای بیماران کرونایی استفاده می‌شود، کورتون است که تأثیر مشخص‌شده دارد ولی نباید کسی کورتون را سرخود استفاده کند و حتماً با تجویز پزشک باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره درمان این بیماری گفت: بیمار اگر در مراحل اولیه مراجعه کند و بیماری زود تشخیص داده شود با برخی دارو‌ها و گاهی اوقات با جراحی‌های وسیع، قابلیت درمان دارد.

وی با اشاره به راهکار‌های پیشگیری از این بیماری تصریح کرد: بیماران مبتلا به کرونا در مصرف آب‌میوه دقت کنند، چون توصیه‌ شده که آب‌میوه مصرف کنند ولی مصرف بی‌رویه و بیش از اندازه آب‌میوه‌های صنعتی برای آن‌هایی که زمینه بیماری قلبی دارند مشکل ساز خواهد بود.

جوانیان بیان داشت: قند برخی افراد به علت بیماری و مصرف زیاد مواد شیرین مثل آب میوه، خرما و عسل ممکن است بالا برود به همین دلیل بیماران دیابتی و کسانی که زمینه دیابت در خانواده و بستگان درجه یک دارند، در کنترل قند خون و مصرف مواد شیرین باید دقت داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه