English

نمایشگاه گروهی «عکاسی سریالی» در سنندج برپا شد

به همت حوزه هنری استان کردستان آثار عکاسی هنرمندان کردستانی و یک عکاس ایتالیایی در نمایشگاه گروهی «عکاسی سریالی» با کیوریتوری «سالار ارکان» در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج به مدت 10 روز در معرض بازدید علاقه مندان قرارمی گیرد.

نمایشگاه گروهی «عکاسی سریالی» در سنندج برپا شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «عکاسی سریالی» حاصل فعالیت گروهی از عکاسان کردستانی و «آرماندو مونِتا» عکاس ایتالیایی از 7شهریور الی 16 شهریور در محل گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج آماده بازدید علاقه‌مندان عکاسی خواهد بود.

سالار ارکان برگزارکننده و کیوریتور این نمایشگاه گروهی عکاسی در خصوص این نمایشگاه اظهار کرد: در این نمایشگاه آثاری از هنرمندان کردستانی، شیدا امامی‌راد، مریم بایزیدی، سینا جهانبین، نجلا حافظ قران، نغمعه صلواتی، رضوان طهماسبی، پروین غفاری، ندا محمدی، مژگان نامی و  «آرماندو مونِتا» عکاس ایتالیایی به نمایش گذاشته شده است.

وی در خصوص عنوان نمایشگاه نیز گفت: عکاسی سریالی از دل بررسی‌های عکاسان باهاوس و عینیت نو همچون «آلبرت رنگر» و «کارل بلاسفلت» برآمده و تکامل‌ یافته است.

ارکان ادامه داد: عکس‌های سریالی یا تماتیک (دارای موضوع مشترک) یکی از تمرین‌هایی است که معلمان عکاسی معمولاً در کلاس‌های مقدماتی عکاسی به هنرجویان می‌دهند ودرکل این شیوه‌ی عکاسی را می‌شود روشی برای بررسی یک موضوع یا پدیده در مکانها یا زمان‌ها یا جوامع متفاوت به‌حساب آورد.

این عکاس سنندجی با اشاره به سخنان «هارلد مانته» در کتاب عکاسی سریالی گفت: مانته معتقد است که «هر زمان و هر جا می‌توانید عکاسی کنید» زیرا تهیه‌ی عکس‌های سریالی موجب می‌شود عکاس در پی یافتن موارد اشتراک و اختلاف موضوع‌های اطرافش، جست‌وجو کند و عکاسی خود را بهتر کند.

وی با اشاره به اینکه  تهیه نوع ساده‌تر این عکس‌ها راهی برای تمرین و کسب مهارت هنرجویان نوراه است افزود: عکاسی سریالی محدودیت‌های دیگر مجموعه‌ها را ندارد و آزادی عمل بیشتری را به عکاس می‌دهد و از دیگر ویژگی‌های این نوع عکاسی این است که  عکس‌های تماتیک گاه می‌تواند صرفاً در محدوده‌ ارائه‌ فرم و شکل باشد. 

ارکان ادامه داد: در این نمایشگاه در مجموع 11 اثر در معرض نمایش قرار گرفته است که از این تعداد یک اثر به صورت ویدئوآرت از مونِتا با عنوان «یک خط مستقیم بکش و آن را دنبال کن» و 10 اثر در اندازه‌های 70×100 و 70×50 با موضوعات مختلف متعلق به هنرمندان کردستانی است.

وی در خصوص معرفی عکاس مهمان نیز گفت: آرماندو مونِتا‌ در سال 1967 در میلان ایتالیا متولد شد. بیش از 25 سال است که به طور حرفه‌ای عمدتاً عکاسی از کنسرت‌های موسیقی کلاسیک، معماری، و عکاسی سریالی انجام می‌دهد.

ارکان  با اشاره به اینکه افتتاحیه نمایشگاه به صورت محدود یکشنبه 7 شهریور ماه ساعت 18 خواهد بود در خصوص زمان بازدید عمومی گفت: این نمایشگاه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی از 8 لغایت 16 شهریور در دو نوبت صبح و بعداز ظهر از ساعت 10 تا 12 و 18تا 21 در محل گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج آماده بازدید خواهد بود  و تمامی بازدیدگنندگان در مدت حضور ملزم به استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی خواهند بود.

گفتنی است؛ سالار ارکان هنرمند عکاس کردستانی متولد سال 1376 در شهر سنندج  که حدود پنج سال است بطور حرفه ای در حوزه عکاسی فعالیت می‌کند، او فعالیت خود را با عکاسی مستند در اواخر سال 1394 شروع کرد و در اواخر سال 1397 به عکاسی صحنه‌آرایی شده روی آورد.

از موفقیت‌ها و فعالیت‌های این هنرمند عکاس می‌توان به برنده عکس سال 2019 ویکی‌پدیا،برنده عکس سال سازمان ملل متحد فائو، کسب مقام اول جشنواره عکس EOD 2021 فلوریدا، امریکا، کسب مقام اول جشنواره اول جشنواره بین‌المللی Concurso Fotografia Montanha 2018 پرتغال،کسب مقام دوم جشنواره بین‌المللی photocrowd award انگلیس،کسب مقام اول و سوم در دو بخش جشنواره  My language. My culture.دانشگاه ورشو لهستان،کسب مدال طلای جشنواره ویکتور پولینسکی 2017 ، انتخاب یک اثر به‌عنوان عکس روز نشنال جئوگرافی در تاریخ 5 دسامبر 2018، داور چهارمین جشنواره ملی عکس خنج، برپایی نمایشگاه انفرادی با عنوان نوروز در شهر مادالِنا پرتغال، برپایی نمایشگاه انفرادی در شهر سنندج، عکاس یک فیلم بلند، 3 فیلم کوتاه و 2 تئاتر، شرکت در بیش از 30 نمایشگاه داخلی و بین‌المللی ورود به بخش نمایشگاهی بیش از 20 جشنواره داخلی و بین‌المللی و ...اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی