English

محمد علیشاهی:

پیک پنجم کرونا با ۱۰۰۰ ماموریت روزانه برای اورژانس مشهد

مدیر روابط‌عمومی اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: میزان تماس‌ها با اورژانس مشهد در پیک پنجم کرونا حدود سه برابر شده است و در حال حاضر میزان تماس‌ها یک و نیم برابر قبل شده و به ۵۰۰۰ تماس رسیده است.

پیک پنجم کرونا با ۱۰۰۰ ماموریت روزانه برای اورژانس مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد علیشاهی مدیر روابط‌عمومی اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: در پیک پنجم کرونا روزانه ۵۰۰۰ تماس با اورژانس ۱۱۵ مشهد گرفته می‌شود.

علیشاهی در ادامه این خبر اضافه کرد: قبل از پیک پنجم کرونا، اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مشهد روزانه ۷۰۰ ماموریت را انجام می‌داد که در پیک پنجم به ۱۰۰۰ ماموریت در روز رسیده است و بیشتر ماموریت‌های اورژانس مشهد به دلیل کروناست و یا ربطی به کرونا دارد.

مدیر روابط‌عمومی اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین در مورد افزایش این ماموریت‌های افزود: میزان تماس‌ها با اورژانس مشهد در پیک پنجم کرونا حدود سه برابر شده است و تا قبل از شروع پیک پنجم و در خردادماه روزانه ۳۰۰۰ تماس با فوریت‌های پزشکی مشهد گرفته می‌شد که در حال حاضر میزان تماس‌ها یک و نیم برابر شده و به ۵۰۰۰ تماس رسیده است.

وی ادامه داد: قبل از پیک پنجم کرونا اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مشهد روزانه ۷۰۰ ماموریت را انجام می‌داد که در پیک پنجم به ۱۰۰۰ ماموریت در روز رسیده است و بیشتر این ماموریت‌ها به دلیل کروناست و یا ربطی به کرونا دارد و به دلیل ابتلاء نیروهای فوریت پزشکی به کرونا و یا خستگی آنان، با کمبود نیرو مواجه هستیم.

مسئول روابط عمومی اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به این موضوع اشاره کرد: متاسفانه نیروهای اورژانس مشهد به دلیل حجم بالای ماموریت‌ها مجددا به کرونا مبتلا شدند وبه دلیل مرخصی استعلاجی همکاران و فشار کاری بالا، ما با کمبود نیرو مواجه هستیم.

وی در مورد کمبود تجهییزات نیز بیان کرد: بیمارستان‌ها به دستگاه اکسیژن‌ساز مجهز بوده و کپسول نیز دارند و کپسول‌های اکسیژن ما در آمبولانس‌ها نصب هستند و باتوجه به حجم بالای ماموریت‌های کرونایی ما به کپسول اکسیژن نیاز داریم و کارخانه‌هایی که در مشهد اکسیژن کپسول‌ها را تامین می‌کنند، محدود هستند و حجم کپسول‌های خانگی و درمانگاه نیز محدود و کم است به همین‌ دلیل کار اورژانس نیز در این زمینه مشکل شده است.

علیشاهی اظهار کرد: اورژانس نیاز دارد که با کپسول اکسیژن بیشتر این موضوع را پوشش دهد. تعدادی کپسول اکسیژن دانشگاه و تعدادی را خیرین برای اورژانس مشهد تامین کرده‌اند، اما باز هم خیرین می‌توانند در این زمینه به ما کمک کنند و اورژانس مشهد حداقل به ۵۰ کپسول اکسیژن ۱۰ لیتری نیاز دارد تا بتواند پشتیبانی بهتری داشته باشد.

ماموریت‌های اورژانس مشهد

مسئول روابط عمومی اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیشتر ماموریت‌های اورژانس ۱۱۵ مشهد در روزهای پیک پنجم مختص به کرونا و یا مرتبط با آن است. ۵۰ درصد ماموریت‌های اورژانس ۱۱۵ مشهد مربوط به کروناست. ممکن است فردی به دلیل مشکلات قلبی با اورژانس تماس گرفته باشد، اما به کرونا نیز مبتلاست.

وی اعلام کرد: میانگین زمان رسیدن اورژانس ۱۱۵ مشهد به محل ماموریت‌ها در پیک پنجم کرونا افزایش پیدا کرده است و زمانی که حجم ماموریت‌ها بالا برود اما تعداد آمبولانس‌ها ثابت باشد، میانگین زمان رسیدن اورژانس به محل افزایش پیدا می‌کند.

علیشاهی تاکید کرد: در زمان بحران استانداردها تغییر می‌کند و هدف ما حداکثر خدمت‌رسانی به  مردم است و مشکل این روزهای ما درخواست‌های غیرضروری شهروندان مانند واکسیناسیون کرونا در منزل، گرفتن تب در منزل، آوردن کپسول اکسیژن به منزل، آمدن پزشک به منزل و... است و انرژی همکاران ما صرف تماس‌ها و درخواست‌های غیرفوریتی می‌شود.

مسئول روابط عمومی اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اذعان داشت: هرکس که می‌خواهد با اورژانس تماس بگیرد، لطفا قبل از آن فکر کند که آیا درخواست او در قالب یک بیمار بدحال است و فوریت دارد؟ همکاران ما تا پای جان درخدمت مردم هستند.

وی افزود: برخی کارها باید به صورت سرپایی انجام شود که در زمان بحران نمی‌توانیم آن را انجام دهیم و اگر مردم یاد بگیرند که از اورژانس درخواست‌های فوریت و اضطراری خود را داشته باشند، قطعاً تعداد ماموریت و تماس‌های ما کاهش پیدا می‌کند.

علیشاهی در خاتمه خاطر نشان کرد: از مردم درخواست می‌کنم که اگر در روزها می‌خواهند نذری انجام دهند، در حوزه کمک به تجهیزات سرمایه‌ای همانند کپسول اکسیژن، دستگاه‌های پزشکی، ونتیلاتور و... باشد که مراکز درمانی کشور بیشتر به آن نیاز دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه