English

فیروز قیاسی:

کیفیت رویه راه‌های فرعی اردبیل نیازمند مراقبت و نگهداری است

مدیرکل نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: روسازی راههای فرعی استان در مقایسه با میانگین متوسط کشوری نیاز به تامین اعتبار، مراقبت و نگهداری بیشتر دارد.

کیفیت رویه راه‌های فرعی اردبیل نیازمند مراقبت و نگهداری است

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، فیروز قیاسی ، مدیرکل نگهداری راههای فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در بازدید از محورهای فرعی و روستایی شهرستان های اردبیل و سرعین گفت: برای ارتقای شاخص روسازی راههای فرعی استان اردبیل باید با تزریق اعتبارات ملی و استانی اقدامات لازم در زمینه نگهداری راهها بیش از پیش انجام شود.

وی با بیان اینکه در بحث اجرای لایه های حفاظتی آسفالت نیز با تلاش راهداران استان اردبیل امسال 60 کیلومتر از راه‌های فرعی و روستایی در برنامه کاری قرار گرفته از صدور مجوزهای لازم در خصوص طول و حجم کار راههای فرعی و روستایی به استان اردبیل خبر داد.

مدیرکل نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل گفت: در صورت انجام عملیات تعریض محور ثمرین به گندیشمین در حوزه شهرستان اردبیل سازمان راهداری نیز اعتبارات لازم را برای آسفالت محور یاد شده تخصیص می دهد.

قیاسی در بازدید از پروژه تعریض و بهسازی راه سرعین به ویلادرق که به طول بیش از 2 کیلومتر و با اعتبار 3 میلیارد تومان درحال اجراست بر تسریع در اجرا و تکمیل این مهم تاکید کرد.

وی گفت: در بحث نگهداری راههای فرعی کشور با توجه به اینکه حدود 37 هزار کیلومتر راه فرعی وجود دارد نیاز به 2 هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که این موضوع در خصوص نگهداری راه‌های روستایی حدود 2 هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در سال می باشد.

مدیرکل نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به آسفالت بودن 58 درصد از راه‌های روستایی استان اردبیل بیان کرد: استان اردبیل 4 هزار و 751 کیلومتر راه روستایی دارد که از این میزان 2 هزار و 736 کیلومتر از آسفالت مناسب برخوردار است.

گفتنی است استان اردبیل 6 هزارو 373 راه دارد که از این میزان 180 کیلومتر بزرگراه، 707 کیلومتر راه اصلی، 700 کیلومتر راه فرعی، 4 هزارو 751 کیلومتر روستایی، 2 هزارو 736 کیلومتر آسفالته و 2 هزارو 15 کیلومتر شوسه و خاکی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه