English

مدیر جهاد کشاورزی جویبار خبر داد:

فعالیت ۴۰ واحد شالیکوبی در جویبار

مدیر جهاد کشاورزی جویبار از فعالیت 40 کارخانه شالیکوبی مدرن و سنتی در این شهرستان خبر داد.

فعالیت 40 واحد شالیکوبی در جویبار

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، غلامرضا سعیدی با بیان اینکه شهرستان جویبار با داشتن 10 هزار و 190 هکتار اراضی شالیزاری یکی از شهرستان‌های برنج خیز مازندران است، اظهار داشت: 40 واحد شالیکوبی پروانه دار در این شهرستان فعالت دارند.

وی با اشاره به اینکه این شهرستان دارای 40 واحد شالیکوبی مدرن و سنتی است، ادامه داد: 20 واحد شالیکوبی مدرن در بخش مرکزی و 20 واحد در بخش گیلخوران و لاریم مشغول فعالیت هستند.

مدیر جهاد کشاورزی جویبار تصریح کرد: ظرفیت تبدیل برنج در واحدهای مدرن این شهرستان حدود 80 هزار تن، در شالیکوبی‌های سنتی 20 هزار تن و در مجموع 100 هزار تن است.

وی درباره مزایای شالیکوبی‌های مدرن، بیان داشت: کاهش ضایعات و در نتیجه افزایش تولید و افزایش درآمد اقتصاد خانوار روستایی و پیشگیری مهاجرت روستاییان به شهرها، توسعه صادرات و کاهش ریسک در بخش اقتصادی، ارائه اطلاعات مهم در مورد مواد غذایی برای مصرف کننده و کاهش تقلب در آن، افزایش عمر نگهداری برنج و حق انتخاب کشاورز برای فروش محصول به بازار مصرف، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه‌ها از مزایای شالیکوبی‌های مدرن است.

سعیدی در پایان با اشاره به اینکه خرده مالک شدن اراضی از جمله مشکلات برنجکاران است، گفت: هر چه زمان بیشتر می گذرد، زمین ها بین وراث تقسیم می‌شوند در حالی که اگر یک کشاورز زمین وسیعتری در اختیار داشته باشد، همه ادوات کشاورزی از جمله تیلر و تراکتور برای شخم زدن، نشاگر و دروگر را شخصی خریداری می‌کند و این امر باعث کاهش هزینه تمام شده برنج می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه