English

محمد باباخانی:

فقط ۵۰ درصد از عزاداران و دست اندرکاران برگزاری مراسم در مشهد ماسک داشته‌اند

رییس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: بر طبق بررسی‌های انجام شده رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، رعایت ظرفیت پذیرش عزاداران و رعایت زمان برگزاری مراسم در هیات‌های عزاداری مشهد بین ۴۲ تا ۴۵ درصد گزارش شده است.

فقط ۵۰ درصد از عزاداران و دست اندرکاران برگزاری مراسم در مشهد ماسک داشته‌اند

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد باباخانی رییس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: نتایج بررسی‌ها از رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بین عزاداران مشهدی از ابتدای محرم تاکنون نشان می‌دهد که فقط حدود ۵۰ درصد از عزاداران و دست اندرکاران برگزاری این مراسم در مشهد ماسک داشته‌اند.

محمد باباخانی ضمن اعلام این خبر افزود: طبق این بررسی‌ها استفاده از ماسک در بین عزاداران شهرستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی بیشتر و حدود ۷۰ درصد بوده است.

رییس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین افزود: کارشناسان بهداشتی  طی این مدت بیش از ۲ هزار بازدید از مراسم عزاداری در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با هدف نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام داده‌اند که قریب به ۶۰۰ مورد آن مربوط به شهر مشهد است.

وی در ادامه بیان کرد: بر طبق بررسی‌های انجام شده رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ، رعایت ظرفیت پذیرش عزاداران و رعایت زمان برگزاری مراسم در هیات‌های عزاداری مشهد بین ۴۲ تا ۴۵ درصد گزارش شده است.

رییس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهارکرد: در این مدت ۱۶۰ مراسم عزاداری در مشهد  و ۴۰۰ مراسم در شهرستان‌های خراسان رضوی در فضای سربسته انجام شده است در حالی که در شرایط کنونی برپایی مراسم سوگواری محرم در فضای سربسته ممنوع است.

باباخانی در خاتمه خاطر نشان کرد: طی ایام محرم  حدود ۵۰۰ مورد کنترل و نظارت بر توزیع نذورات در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده، که ۲۷۰ مورد تذکر گرفته‌اند و ۹۰مورد رسیدگی به شکایات صورت گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه