English

شاپور بدیعی:

سرعت افزایش ابتلای بسیار بالای موج پنجم کرونا در خراسان رضوی

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: در بیماری کرونا، تعجیل در درمان بیمار از اهمیت ویژه ای برخوردار است، درمان به موقع ضمن جلوگیری از نیاز بیمار به بستری در بیمارستانها، از بروز مرگ و میر و عوارض ناشی از بیماری نیز به شدت جلوگیری می کند.

سرعت افزایش ابتلای بسیار بالای موج پنجم کرونا در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، شاپور بدیعی قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد: سرعت ابتلای بسیار بالای موج پنجم کرونا در خراسان رضوی ، حجم بیماران مراکز درمانی را افزایش داده و این وضعیت بار زیادی را به بیمارستان‌های مشهد وارد کرده است.

شاپور بدیعی در ادامه این خبر اضافه کرد: شهر مشهد هم اینک درگیر موج پنجم کرونا است که نسبت به موج های قبلی شرایط حادتری دارد و روند افزایشی تعداد بیماران بستری و سرپایی در ۲هفته اخیر بیشتر از هر زمان دیگری بوده است.

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: بدین منظور برنامه ریزی های لازم برای ارائه خدمات مناسب به مردم انجام شده است تا بتوان مانع بروز مرگ و میر و یا عوارض پس از بیماری شد و بر اساس تجربه های چهار موج پیشین کرونا، برنامه نظام ارجاع با قوت تمام در حال اجراست و به این منظور افراد در صورت بروز علائم به نزدیکترین مرکز درمانی و یا مراکز منتخب کرونا مراجعه می کنند.

وی همچنین گفت: در این چهارچوب در صورت نیاز از طریق مراکز سطح یک به مراکز سطح دو و در صورت نیاز بیمار به خدمات بستری به بیمارستانها ارجاع داده می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: شهروندان در صورت بروز نخستین علائم شبیه به سرماخوردگی ساده همچون بدن درد و سردرد، نسبت به پیگیری و مراجعه به نزدیکترین مراکز سطح یک اقدام کنند.

بدیعی اظهار کرد: در بیماری کرونا، تعجیل در درمان بیمار از اهمیت ویژه ای برخوردار است، درمان به موقع ضمن جلوگیری از نیاز بیمار به بستری در بیمارستانها، از بروز مرگ و میر و عوارض ناشی از بیماری نیز به شدت جلوگیری می کند.

وی متذکر شد: درمانگاه های خصوصی، خیریه، نظامی و انتظامی و همچنین مراکز خدمات جامع سلامت ویژه کرونا آماده خدمات رسانی به شهروندان در سطوح یک هستند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: در صورت نیاز به خدمات سطح دو، ۱۹مرکز مجهز به آزمایشگاه، رادیولوژی و نیز پزشک متخصص در شهر مشهد آماده سازی شده است و اگر بیماران نیاز به خدمات بستری داشته باشند از این طریق به بیمارستان ارجاع می شوند.

بدیعی در خاتمه خاطر نشان کرد: از مراجعه مستقیم به اورژانس بیمارستانها در مراحل اولیه بیماری خودداری نموده و مراجعه مستقیم موجب افزایش خطر ابتلا به عفونت و همچنین بروز ازدحام در بیمارستانها می شود و روند خدمات رسانی به بیماران را نیز مختل می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه