English

علیرضا صداقت:

هشدار درخصوص افزایش مبتلایان دلتا در موج پنجم کرونا

رییس بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام رضا (ع) مشهد گفت: موج پنجم، جوان‌تر‌ها را بیشتر با مرگ و میر درگیر کرده است، به طوری که متوسط سن مرگ و میر در موج پنجم کرونا به طور متوسط ۶ سال پایین‌تر از موج چهارم آن است.

هشدار درخصوص افزایش مبتلایان دلتا در موج پنجم کرونا

به گز ا رش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علیرضا صداقت رییس بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام رضا(ع) مشهدباهشداردرخصوص  افزایش  مبتلایان دلتا کرونا اعلام کرد: شمار مبتلایان در قالب موج پنجم سیر پیش‌رونده و هشدار دهنده دارد.

علیرضا صداقت در خصوص جدی نگرفتن رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم و تبعات منفی آن، بیان کرد: در روز‌های اخیر ۲۵ نفر از شرکت کنندگان در یک جشن تولد به کرونا مبتلا و ۱۰ نفر آنان در بیمارستان امام رضا (ع) بستری شدند که سومین نفر آنان روز گذشته جان باخت.

رییس بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام رضا (ع) مشهد همچنین اظهار کرد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم در مشهد به ۳۵ درصد کاهش یافته و بی توجهی به محدودیت‌های کرونایی، باز بودن همه مشاغل، برپایی مراسم مختلف و عادی انگاری در این زمینه از چالش‌های مهم پیش روی کنترل کرونا به شمار می‌رود.

صداقت در ادامه تصریح کرد: این در حالی است که موج پنجم کرونا در خراسان رضوی ، جوان‌تر‌ها را بیشتر با مرگ و میر درگیر کرده است، به طوری که متوسط سن مرگ و میر در موج پنجم کرونا به طور متوسط ۶ سال پایین‌تر از موج چهارم آن است.

وی گفت: از سوی دیگر دوره کمون سویه دلتا کوتاه و سرایت پذیری آن بسیار بالا است.

صداقت در خاتمه خاطر نشان کرد: تاخیر در مراجعه به مراکز درمانی از چالش‌های پیش روی درمان کرونا می باشد و بررسی‌های انجام شده در خراسان رضوی نشان داده که مردم حتی با مشاهده علائم در مراجعه به پزشکان عمومی در مراکز ۱۶ ساعته، ۳ تا ۵ روز تاخیر دارند و در ارجاع به بیمارستان به رغم وخیم شدن حال بیمار، گاه تاخیر به۱۰تا ۱۴روز نیز می‌رسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه