English

اطلاعیه شرکت برق قم درخصوص فعالیت هیأت‌های مذهبی

دفتر ایمنی شرکت توزیع نیروی برق قم با صدور اطلاعیه‌ای ضمن برشمردن برخی توصیه‌ها و نکته‌های ایمنی، از کلیه متولیان مساجد، حسینیه‌ها، هیات‌های مذهبی، موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی درخواست کرد، در رعایت این مسائل کوشا باشند.

اطلاعیه شرکت برق قم درخصوص فعالیت هیأت‌های مذهبی

به گزارش خبرگزاری موج قم، متن اطلاعیه شرکت توزیع نیروی برق استان قم به شرح زیر است:

دستگاه‌های متولی مساجد و هیات‌های مذهبی باید برای رعایت موارد ایمنی از سوی جوانان در زمان انجام مراسم سوگواری نظارت نمایند، همچنین در صورت نیاز به‌تامین برق مکان‌های عزاداری از گرفتن برق غیر مجاز، ناایمن و خلاف شرع توسط افراد فاقد صلاحیت خوداری نموده و با مراجعه به‌شرکت توزیع و مناطق چهارگانه استان و یا تماس با شماره تلفن ۱۵۲۱ درخواست برق موقت نمایند.

اطلاعیه حاکیست: استفاده از فیوز استاندارد ( فیوز دوبل)، کلیدهای محافظ جان، استفاده از کابل‌های روکش دار و سالم، نگرفتن انشعاب متعدد از یک پریز و استفاده نکردن از لامپ‌های پُرمصرف و بدون حفاظ توصیه می‌شود، فیوز برق باید استاندارد بوده و از استفاده فیوزهای تقویت شده و غیراستاندارد  خودداری شود.

اطلاعیه می‌افزاید: در صورت هرگونه مشکل برقی و نا ایمن شدن تابلو برق موقت از دستکاری و دخالت در شبکه توزیع برق خودداری نموده و با شماره تلفن ۱۲۱ تماس حاصل نمایید، در زمان برپایی و جمع آوری تکیه‌ها و خیمه‌های عزاداری نیز رعایت فاصله مجاز ۲۱۰ سانتیمتر از شبکه و تاسیسات برقی در زمان نصب و جمع آوری پرچم، پلاکارد و داربست ضروری است.

اطلاعیه ادامه یافته‌است: هیات عزاداری در مسیر حرکت خود لازم است فاصله ایمن از شبکه‌های برق‌دار را رعایت نمایند تا از بروز حوادث ناگوار جلوگیری شود، صعود از پایه‌های برق جهت نصب پرچم، پلاکارد و پارچه نوشته نیز به‌دلیل احتمال سقوط و برق گرفتگی بسیار خطرناک و ممنوع است.

همچنین در ادامه این اطلاعیه تصریح شده‌است: رعایت فاصله مناسب سیم، اتصالات، ادوات و تجهیزات الکتریکی از مواد و مصالح قابل اشتعال مانند پرده، پرچم، فرش و تابلو الزامی است، به‌منظور پیشگیری از آتش‌سوزی به‌هیچ عنوان سیم یا کابل برق از زیر فرش عبور داده نشود، در مکان‌هایی که مجبور هستید کابل‌های تامین برق تکیه‌ها را از روی زمین عبور دهید با حفر شیار در کف زمین و عبور کابل برق از درون داکت مستحکم از آسیب به‌روکش کابل و برق گرفتگی در اثر رفت و آمد عموم پیشگیری نمایید.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده‌است: با توجه به‌اینکه شبکه‌های فشار متوسط برق فاقد روکش عایق می باشند، تماس مستقیم یا ورود به‌حوزه الکتریکی آنها بسیار خطرناک است، از این رو در هنگام حمل عَلَم، بیرق و پرچم‌های عزاداری با فاصله مجاز با شبکه‌های برق هوایی توجه فرمایید، استفاده از پرچم‌های عزاداری با دسته فلزی در مجاورت شبکه برق دار ممنوع است، از نصب چراغ روشنایی بر روی پایه‌های برق نیز خودداری نمایید.

اطلاعیه ادامه یافته است: از عبور دادن و یا اتصال سیم و کابل های برق به‌داربست فلزی بدون استفاده از داکت و یا لوله عایق خودداری شود،

آبسردکن‌ها باید مجهز به‌سیستم ارتینگ به منظور محافظت از اتصال بدنه و جلوگیری از برق گرفتگی احتمالی باشند، در صورت مشاهده هرگونه حوادث برقی مانند پایه شکستگی، سیم پارگی، آتش سوزی در تجهیزات برقی و برق گرفتگی در اسرع وقت با شماره تلفن‌های ۱۲۱ و ۱۲۵ تماس بگیرید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه