English

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی همدان به مناسبت روز ملی صنایع کوچک و متوسط عنوان کرد:

بهره برداری ۱۱۴۵ واحد تولیدی در استان /راه اندازی مجدد ۲۰ واحد تولیدی از ابتدای سال جاری

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی همدان با اشاره به اقداماتی که در زمینه ایجاد زیرساخت ها، آموزش، برند سازی، برگزاری نمایشگاه های داخلی و خارجی، تامین مالی، صندوق حمایت صنایع کوچک و ... در استان انجام شده است، از بهره برداری 1145 واحد تولیدی در استان و راه اندازی 20مجدد واحد تولیدی از ابتدای سال جاری خبر داد.

بهره برداری 1145 واحد تولیدی در استان /راه اندازی مجدد 20 واحد تولیدی از ابتدای سال جاری

به گزارش خبرگزاری موج همدان و به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان همدان، بادامی، مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان همدان به مناسبت روز ملی صنایع کوچک و متوسط  در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به مجموع قراردادهایی که در این حوزه منعقد شده است ، عنوان کرد: متقاضیان بسیاری برای استقرار در شهرکها ونواحی صنعتی به این مجموعه مراجعه می کنند.

 

حمایت های مختلف شرکت شهرک های صنعتی استان از واحدهای تعطیل و راه اندازی مجدد 20 واحد تولیدی در سال 1400

وی افزود: از مجموع واحدهایی که به بهره برداری رسیده اند 160 واحدتعطیل است، به این معنا کهبه بهره داری رسیده  اما به دلایل مختلف تعطیل شده اند. البته حمایت های مختلفی جهت راه اندازی این واحد ها توسط مجموعه شرکت شهرک ها انجام شد از جمله اینکه: برخی از تولید کنندگان که خود توان تولید ندارند را حمایت می کنیم تا واحد اجاره داده شود و در این حالت تولید ادامه پیدا کند. برخی دیگر از واحدها نیز واگذار می شود و در مورد واحدهایی که بانک تملک کرده است، سرمایه گذار جدید برای واحد دعوت می کنیم تا پس از توافق بابانک واردعرصه تولید شوند که به صورت کلی در این حوزه حمایت های مختلفی برای ادامه تولید انجام گرفته است و ادامه دارد.

وی یادآور شد: در سال 1398 سی و هشت واحد و در سال 1399 پنجاه و هشت واحد  و در سال 1400 نیز از سی و چهار واحد هدف گذاری شده 20 واحد مجددا راه اندازی وبه چرخه تولید باز گشته اند.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی همدان خاطر نشان کرد: شرکت شهرک های صنعتی دو  رسالت را پیگیری می کند و نخست پرداختن به ایجاد و احداث زیرساخت ها، تاسیسات زیربنایی و به طور خلاصه تمامی زیر ساختهای لازم برای احداث واحد تولیدی.

آموزش مدیران و شاغلین واحد های تولیدی توسط معاونت صنایع کوچک و متوسط/عارضه یابی واحد های تولیدی

وی با بیان اینکه معاونتی در شرکت وجود دارد که معاونت صنایع کوچک نام دارد و به فعالیت های نرم افزاری و  حمایتی مشغول است، گفت: این معاونت به اموری همچون آموزش می پردازد و این آموزش می تواند مدیران و شاغلین واحد های تولیدی را پوشش دهد و شامل موضوعاتی همچون مراقبت های ایمنی واچ اس ای و ... است.

وی افزود: تورهای صنعتی بر اساس نیاز خوشه ها یا واحد های صنعتی پیگیری و برگزار می شود و با هماهنگی شرکت شهرک ها و این معاونت به بازدید از نمونه های موفق راهی می شوند تا تجاربی ارزشمند را کسب کنند.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان با اشاره به حمایت های مختلفی که توسط این مجموعه انجام می شود، گفت: در برندسازی محصولات واحدها حمایت های خودرا همواره داشته ایم.

وی با بیان اینکه بررسی مشکلات واحدهای تولیدی می تواند باعث بهره وری بالایی در مجموعه تولیدی شود، گفت: در این خصوص شرکت شهرک ها از مشاورانی  بهره می گیرد  و این مشاوران به واحدها مراجعه  و مشکلات و آسیب های مطرح در آن ها مورد بررسی و مورد احصا قرار داده وراهکارهای حل آن را پیشنهاد می دهند.

 

حمایت از حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاه های داخلی و خارجی/  صادرات 40 میلیون دلاری کشمش ملایر

وی خاطرنشان کرد: حمایت از حضور محصولات تولید کنندگان در نمایشگاه های داخلی و خارجی از اقدامات دیگری بوده است که روی داده است  و به عنوان مثال 5 سال متوالی خوشه صنعتی کشمش ملایر در نمایشگاه مواد غذایی مسکو غرفه در اختیار  داشت و باعث توانمندی واحدهای تولیدی شد.

بادامی عنوان کرد: حضور خوشه کشمش در نمایشگاه مسکو  با عث شد در سال 1398 شاهد صادرات 40 میلیون دلار ی کشمش ملایر باشیم.

همینطور حمایت از حضور تولیدکنندگان در نمایشگاه چرم ترکیه و.مواد غذایی امارات انجام شد و برخی از حمایت های این چنینی به صورت فردی از تولید کنندگان به عمل آمده است.

 

شناسایی 42 خوشه صنعتی در استان/  ورود به کنسرسیوم های صادراتی

وی با بیان اینکه در مطالعه و برنامه ریزی که برای خوشه های صنعتی استان انجام شده است تاکنون حدود 42 خوشه صنعتی شناخته شده است، مطرح کرد: از میان این تعداد 16 خوشه که دارای پتانسیل اجرایی و عملیاتی بودند مورد مطالعه قرار گرفت و اولویت بندی شد.

وی با اشاره به اینکه 6 خوشه عملیاتی و پایان یافته است، ابراز کرد:  از اواخر سال گذشته 3 خوشه  مورد توجه قرار داده شده است که چرم، فرش و خیاطان ازندریان سه خوشه مورد نظر است و در هر یک از این خوشه ها جمعیت های چند هزار نفری مشغول به فعالیت هستند.

بادامی افزود: از  اقداماتی که در خوشه فرش انجام گرفته است می توان به  خرید 5 دستگاه پشم زنی است که در کشتارگاه ها قرار داده شده است و 25 دستگاه جهت پشم ریسی اشاره کرد که در این زمینه توافق نامه ای با فنی  و حرفه ای استان جهت تامین محل خوشه  منعقد شده است.

وی یادآور شد: در کنسرسیوم های صادراتی نیز ورود پیدا کرده ایم و  کسانی که در مقوله های مختلف صادراتی فعالیت می کنند مورد حمایت قرار می گیرند به عنوان مثال در کالایی مانند مبل مجموعه ای تحت برندی خاص جهت صادرات مورد حمایت قرار می گیرند.

 

احداث منطقه ویژه فناوری برتر در شهرستان همدان/ ایجاد سیستم استحصال پساب تصفیه خانه فاضلاب بوعلی

وی به صندوق حمایت صنایع کوچک اشاره کرد و گفت: این صندوق برای تولیدکنندگانی که نیاز به تضمین  یا وثیقه دارند می تواند وارد عمل شود همینطور  تامین های مالی از طریق بورس و فرابورس انجام می شود

بادامی عنوان کرد: از پروژه های زیرساختی می توان به منطقه ویژه فناوری برتر  در شهرستان همدان اشاره کرد که راه اندازی شده است و در حال واگذاری نیز هستیم و پیش بینی شده است که 350 هکتار اراضی محل را توسعه دهیم تا به 400 هکتار افزایش پیدا کند و این امر حمایت خوبی از شرکت های فناور است.

وی با بیان اینکه نیاز به تقویت  تصفیه خانه فاضلاب بوعلی بود، عنوان کرد: سیستم استحصال پساب اجرا شد و حدود   500تا1000متر مکعب پساب را در حد آب مصرفی تصفیه می کند و در امور صنعتی وکشاورزی می توان از آن بهره برد.

وی یادآور شد: در محل گنبد علویان دیگر شاهد ترافیک جهت حمل و انتقال مواد غذایی نخواهیم بود و تمامی واحدها به شهرکی در کنار فرودگاه انتقال پیداخواهند کردند و این امر به گونه ای اتفاق افتاد که استان های دیگر از این موضوع به عنوان الگو بهره گرفتند.

 

بهره برداری از فاز دوم عملیاتی ناحیه صنعتی صالح آباد

وی با بیان اینکه در شهرستان بهار معضلات زیادی در استقرار واحدها داشتیم، عنوان کرد: طی دوسال گذشته امور مرتبط به زیرساختی و تملکی ناحیه صنعتی صالح آباد در دو فاز عملیاتی 25 هکتاری برنامه ریزی شد و 25 هکتار نخست به بهره برداری رسید وواحدهای صنعتی در حال احداث هستند و فاز دوم را نیز در سال جاری جهت واگذاری به بهره برداری می رسانیم.

بادامی افزود: شهرک صنعتی بهاران که از ظرفیت 90 هکتاری برخوردار بود را  40 هکتار دیگر گسترش دادیم  و زمین به  تولید کنندگان واگذار شده است و  در حال ساخت و ساز است.

وی ادامه داد: در شهرستان بهار مشکل برق وجود داشت که با عقد قرارداد با شرکت برق منطقه ای باختر 30 مگاوات پست برق احداث گردید و این میزان می تواند تمام شهرک های صنعتی شهرستان  بهار را پوشش دهد و اقدامی برجسته محسوب می شود.

 

انجام مطالعات توسعه شهرک صنعتی حاجی آباد/ توسعه شهرک ها در ملایر

وی عنوان کرد: در ملایر شهرک صنعتی حاجی آباد که واحدهای مبل و منبت درآن مستقر خواهد شد نیاز به توسعه 20 هکتار داشت که مطالعات آن انجام شده است و اقدامات تملکی آن در حال انجام است ودر سال آینده به سرانجام خواهد رسید.

وی افزود: شهرک صنعتی جوکار با مساحت 100 هکتار، قطب فرو آلیاژ ایران است وواحدهای تولید فروسلیس منیزیم درآن مستقر شده است که  ارزش افزوده بالایی برای استان دارد و در این مجموعه سه واحد به تولید رسیده است و دو واحد دیگر نیز در حال ساخت است و هر کدام از این واحدها بین 400 الی 600 نفر اشتغال  مستقیم ایجاد می کنند، ضمنا در سال جاری 60 مگا وات برق برای این شهرک تامین شد.

 بادامی در ادامه گفت: با توجه به نیاز به توسعه شهرک ها در ملایر، مطالعات در محدوده شهر ازندریان، با مساحت 200 هکتار انجام صورت پذیرفته و در خصوص  تملک نیز جلساتی برگزار شده و عملیات اجرایی درآیند های نزدیک آغاز خواهد شد.

 

قرارداد دو پست برق 15 مگاواتی برای شهرک صنعتی  رزن و اسدآباد/ تملک زمینی 57 هکتاری در درگزین جهت احداث شهرک صنعتی

بادامی افزود: قرارداد دو پست برق 15 مگاواتی برای شهرک صنعتی  رزن و اسدآباد  منعقد شده است و در مرحله عملیات اجرایی قرار دارد که در این زمینه قراردادی بالغ بر 55 میلیارد تومان منعقد شده است.

 مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی گفت:در قروه درگزین  نیز زمینی57 هکتاری  تملک شده  است تا بتوان درگزین را دارای شهرک صنعتی کرد.

وی عنوان کرد: در نهاوند منطقه ای 4 هکتاری برای مبل و منبت دهفول درنظر گرفته شده است تا  واحدهایی که در منزل مشغول به فعالیت بوده اند به این مکان انتقال یابند و برخی نیز ساخت وساز را آغاز کرده اند

در ناحیه صنعتی کبودرآهنگ توانستیم ناحیه ای  به نام اورقین که خیلی مورد استقبال نبود را  با تکمیل زیرساخت ها و دیگر شرایط مورد توجه قرار دهیم و در این زمینه 20 قرارداد منعقد شده است و ساخت و ساز در حال انجام است.

 

خوشه نگار خاتون در ناحیه صنعتی فامنین

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی در استان همدان با اشاره به اینکه درفامنین یک ناحیه صنعتی حدود 50 هکتار وجود دارد که سال های پیش تملک شده است، عنوان کرد: زیرساخت های مناسبی برای این زمین ایجاد شد و خوشه نگار خاتون که خوشه ادوات کشاورزی بود را با 95 قرارداددر این ناحیه صنعتی مستقر نمودیم که در حال حاضر مشغول به ساخت وساز می باشند واین امر موجب شده تا تولید کنندگانی که به استانهای تهران وقم مهاجرت کرده بودند مجددابه شهر خودبازگردند.

بادامی افزود:  تویسرکان نیز با پیگیری آقای مفتح  قطب دارویی در سطح کشور مطرح شده که در شهرک صنعتی تویسرکان واحد تولیدی فاران شیمی با حدود 400 نفر اشتغال مستقیم و دو شرکت موفق دارویی دیگر در فرسفج مستقر شده است که آن ها نیز در حال تولید هستند که با توجه به نیاز شهرستان به توسعه صنعتی 15 هکتار ناحیه صنعتی فرسفج توسعه یافته است.

وی به علت برخی از دلایل تعطیلی واحد ها پرداخت و گفت: از 160 واحدی که تعطیل  شده اند 20 درصد از آن مربوط به مسائل بانکی بوده است. علت دیگر نداشتن سرمایه درگردش است که در شرایط کنونی نیاز به چند برابری شدن آن وجود دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه