English

در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش با نماینده ولی فقیه در مازندران مطرح شد:

لزوم بهبود وضعیت حجاب در مدارس با ارائه راهکارهای علمی

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان بر لزوم بهبود وضعیت حجاب در مدارس با ارائه راهکارهای علمی تاکید کرد.

لزوم بهبود وضعیت حجاب در مدارس با ارائه راهکارهای علمی

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، علیرضا سعدی پور در دیدار با آیت‌الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران، تنها سند مرجع برای دستگاه تعلیم و تربیت را سند تحول بنیادین برشمرد و اظهار داشت: این سند، راهکارهای مناسب و علمی برای تربیت تمام ساحتی را ارائه کرده است و معیار ما برای تربیت دانش آموز تمام ساحتی و رشد متعادل و متوازن فرزندان این سرزمین، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می‌باشد که در سال 1391 به امضای مقام معظم رهبری نیز رسیده است.

وی با اشاره به 550 هزار دانش آموز و 40 هزار فرهنگی شاغل در استان مازندران ادامه داد: این یک ظرفیت عظیم است که باید برای ایجاد فرهنگ‌های جدید در حوزه‌های مختلف اجتماعی از این ظرفیت استفاده کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران یکی از مهمترین موضوعات تعلیم و تربیت را تعلیم و تربیت پیش از دبستان دانست و گفت: با ایده مقام معظم رهبری در سال گذشته مبنی بر اینکه مهدهای کودک باید زیر نظر آموزش و پرورش فعالیت کنند، سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در وزارت آموزش و پرورش شکل گرفت و از آنجایی که دوران پیش از دبستان، طلایی ترین دوران در زندگی هر فرد می باشد، این موضوع برای دستگاه تعلیم و تربیت نیز بسیار حائز اهمیت است و از سال جدید تمامی مهدهای کودک تحت نظارت آموزش و پرورش به فعالیت خود ادامه خواهند داد و تمامی محتواها زیر نظر آموزش و پرورش تولید و به صورت یکپارچه مدیریت خواهد شد.

وی از تعیین تکلیف 4200 نفر از مربیان پیش دبستانی در سه مرحله در استان مازندران خبر داد و افزود: این تعداد از نیروها در سه مرحله دانشگاه فرهنگیان معرفی شدند پس از گذراندن دوره های پودمانی به نوبت در مهر و بهمن امسال به استخدام آموزش و پرورش در خواهند آمد.

سعدی پور بیان داشت: آموزشیاران نهضت سوادآموزی مربیان طرح و مربیان قرآنی هم بر اساس شیوه نامه ابلاغی به وزارت آموزش و پرورش معرفی شدند و تعدادی از آنها که موفق به قبولی در آزمون شده و شرایط لازم را داشته باشند در سال جاری به دانشگاه فرهنگیان معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به اهمیت بحث عفاف و حجاب تأکید کرد: با ورود تشکل های دانش آموزی در این زمینه پای کار هستیم و برای بهبود وضعیت حجاب در مدارس به راهکارهای علمی اعتقاد داریم و همچنین لازم می دانیم تا گفتگوهایی با دانش آموزان همکاران و مدیران مدارس داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به ویژه برنامه هایی برای دانش آموزان در ماه محرم تصریح کرد: پویش «هر مدرسه یک هیئت» در فضای مجازی، پویش « احلی من العسل»، جشنواره تربیت حکیمانه بر پایه سوره‌های حجرات، انسان، اسرا و لقمان و همچنین طرح قرآنی 1455 با شعار «امید، قرآن و زندگی» که از سیمای ملی پخش خواهد شد، از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش مازندران در ایام محرم است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه