English

رکورد مراجعه بیماران کرونایی در البرز

سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: در حال حاضر ۱۳۰۰ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند و طی ۲۴ ساعت گذشته هم ۴۲۱۹ نفر به صورت سرپایی به مراکز بهداشتی و درمانی استان مراجعه کرده‌اند.

رکورد مراجعه بیماران کرونایی در البرز

به گزارش خبرگزاری موج البرز، مهرداد بابایی با اشاره به اینکه روند صعودی شیوع کرونا همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۳۰۰ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند و طی ۲۴ ساعت گذشته هم ۴۲۱۹ نفر به صورت سرپایی به مراکز بهداشتی و درمانی استان مراجعه کرده‌اند.

وی ادامه داد: در مقایسه با پریروز حدود ۲۰۰ نفر به مراجعان سرپایی استان اضافه شده و تا زمانی که تعداد مراجعین سرپایی کم نشود نمی‌توان به کنترل بیماری و ورود به  مرحله نزولی امیدوار بود.

وی توضیح داد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۳ نفر بر اثر ابتلای قطعی به کرونا جان خود را از دست داده اند و ۱۶۸ نفر بستری و ۱۱۴ نفر هم از بیمارستان‌های استان ترخیص شده اند.

بابایی اضافه کرد: علی رغم اینکه از لحاظ تعداد بستری در مقایسه با پیک‌های قبلی با بالاترین تعداد بیماران مواجه هستیم ولی خوشبختانه تعداد فوتی‌ها نصف اوج پیک‌های قبلی است.

این مسئول افزود: متاسفانه میزان رعایت شیوه نامه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم به حداقل رسیده و اگر وضعیت به همین منوال ادامه داشته باشد، نمی تواند به کاهش بیماران امیدی داشت.

سخنگوی ستاد کرونای البرز با اشاره به اینکه با تمهیدات اندیشیده شده فعلا وضعیت را کنترل شده نگه داشته‌ایم، گفت: بخش‌های بستری موقت در بیمارستان‌های استان راه اندازی شده و علاوه بر این با اتخاذ سیاست‌هایی شرایط درمان بیماران سرپایی در همان مراحل اول درگیری ایجاد شده که این امر باعث کاهش تعداد بیماران بستری استان شده است.

وی اضافه کرد:  برای کاهش ابتلا به کرونا چاره‌ای جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود ندارد چون در این این صورت کنترل وضعیتی که ایجاد می‌شود، مثل برخی شهرها سخت خواهد بود.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه