English

کیفیت مصالح پروژه‌ها با گرانی‌ها کاهش پیدا نکرد

معاون فنی و عمرانی شهردرای قم گفت: کیفیت مصالح پروژه‌ها با گرانی‌ها کاهش پیدا نکرد.

کیفیت مصالح پروژه‌ها با گرانی‌ها کاهش پیدا نکرد

به گزارش خبرگزاری موج قم، عباس حلوایی زاده با تشریح عمده فعالیت‌ها در طول ۶ سال در زمینه اقدامات عمرانی شهرداری اظهار داشت: کار تیمی و استفاده از خرد جمعی و شنیدن همه صداها مهم‌ترین مشخصه در اجرای پروژه‌های عمرانی در قم است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم افزود: توجه به بدنه کارشناسی و اخذ اظهارنظرهای مختلف و برنامه‌ریزی و مطالعه دقیق در حوزه‌های مختلف شهرسازی، ترافیک و پشتیبانی مالی خوب نیز از عناصر مهم موفقیت در اجرای این پروژه‌هاست.

وی با بیان اینکه تلاش کرده‌ایم از همه ظرفیت‌ها و بخش‌های مختلف شهرداری حتی در حوزه خدمات شهری نیز در پیشبرد پروژه عمرانی مؤثر استفاده کنیم، گفت: در طراحی پروژه‌های کلان‌شهری با در نظر گرفتن همه ذی‌نفعان گام برداشتیم تا مسیر اجرایی شدن به‌خوبی پیش برود.

حلوایی زاده عنوان کرد: براین اساس تلاش کردیم کمیته تصویب طرح‌ها با حضور همه کارشناسان خبره شهر تشکیل شود تا بتوانیم با مطالعات دقیق در حوزه‌های ترافیک، مسائل فنی و عمرانی، خدمات شهری، ایمنی، پسماند و فضای سبز از نظرات کارشناسی بهره بگیریم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: این کمیته در بحث‌های ترافیک، مسائل فنی و عمرانی، خدمات شهری، ایمنی، پسماند و فضای سبز نظرات کارشناسی را ارائه و اعمال می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه در واقع با بارش فکری باید بتوانیم طرحی جامع داشته باشیم، یادآور شد: در این راستا تلاش شد به‌جای اینکه برای طرحی یک شبه تصمیم‌گیری و بعد مدت‌ها برای انعقاد قرارداد زمان صرف شود، یک پروژه را کامل ‌بینیم تا مشکلات کمتری وجود داشته باشد.

حلوایی زاده افزود: ارتقای سطح کیفی پروژه‌ها نیز از شاخصه‌های بسیار مهمی در روند اجرای پروژه‌های عمرانی به شمار می‌رود، به‌طوری‌که به‌جای سرعت بخشی به پروژه با سطح پایین، روی کیفیت و دوام پروژه‌ها و افزایش بهره‌وری سرمایه‌گذاری انجام شد.

وی توجه به مصالح بومی در اجرای پروژه‌ها را موردتوجه قرارداد و خاطرنشان کرد: بومی‌سازی و استفاده از مصالح و متریال‌های ملی و دارای کیفیت اهمیت زیادی در اجرای پروژه‌ها دارد، علاوه براین صرفه‌جویی اقتصادی و صرفه‌جوئی در مصالح و افزایش کیفیت در کنار یکدیگر موردتوجه‌اند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم ادامه داد: دوام پروژه‌ها وابسته به کیفیت مصالح است، ازاین‌رو در شرایط گرانی نیز بهترین نوع مصالح انتخاب شد و پروژه‌های بزرگی رقم خورد؛ همچنین نیروی انسانی بومی در روند اجرا مدنظر قرار گرفت و تلاش شد پیمانکاران بتوانند با افزایش گرید و توان فنی عهده‌دار اجرای پروژه‌ها شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه