English

شهروندان ایده‌های عزاداری را به شهرداری اعلام کنند

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم گفت: شهروندان ایده‌های عزاداری را به شهرداری اعلام کنند.

شهروندان ایده‌های عزاداری را به شهرداری اعلام کنند

به گزارش خبرگزاری موج قم، مهدی کلانترزاده با تسلیت فرارسیدن ماه عزای حسینی، اظهار داشت: درخواست ما از مردم خوب شهر قم و همشهریان عزیز این بوده که به حرمت ماه عزای اهل‌بیت(ع) و عشقی که همگی از طفولیت به امام حسین(ع) داریم، یک پارچه مشکی ساده و بیرق ساده به نشانه ایام عزای سرور و سالار شهیدان در سر درب کوچه‌ها نصب کنیم.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم ابراز کرد: مدیریت شهری فضاسازی تبلیغاتی در میادین و خیابان‌های اصلی شهر را انجام می‌دهد و این شهروندان و اصناف بوده که نیاز است برای کمک به فضاسازی در کوچه و پس‌کوچه‌ها به کمک شهرداری آیند.

وی با بیان اینکه در موضوع تولید محتوا، بیشتر برنامه‌ها در اختیار سازمان فرهنگی، هنری ورزشی شهرداری قم است تصریح کرد: در این زمینه نیز با تشکیل ستاد ماه محرم و صفر به دستور شهردار اقدامات مناسبی را برای این ایام در نظر گرفته‌اند.

کلانترزاده یادآور شد: برخی از آئین‌ها امروز به فراموشی سپرده‌شده و تمام تلاش و برنامه‌ریزی ما احیای این آئین‌ها و مراسم‌ها ازجمله چهارپایه خوانی و یا چاوش‌خوانی است.

وی با تأکید بر اینکه در موضوع چاوشی خوانی در مناطق بافت تاریخی شهر هماهنگی لازم انجام‌شده است، عنوان کرد: در این زمینه و همچنین سایر آئین‌های ماه محرم که به فراموشی سپرده‌شده باشد، شهرداری آمادگی برگزاری و اجرای برنامه‌ها را دارد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم گفت: احیاء آئین‌های سنتی و قدیمی ماه محرم در دستور کار برنامه‌های شهرداری است و در این زمینه نیز شهروندان هر ایده‌ای داشته باشند می‌توانند به روابط عمومی شهرداری مستقر در شهرداری مرکزی انتقال دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه