English

لزوم توسعه حمل نقل پاک و لزوم فرهنگ‌سازی استفاده دوچرخه در سفرهای درون‌شهری

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم بر توسعه حمل نقل پاک و لزوم فرهنگ‌سازی استفاده دوچرخه در سفرهای درون‌شهری تاکید کرد.

لزوم توسعه حمل نقل پاک و لزوم فرهنگ‌سازی استفاده دوچرخه در سفرهای درون‌شهری

به گزارش خبرگزاری موج قم، مهدی کلانترزاده همزمان با روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با حضور در برنامه “صبحانه” شبکه نور، به تاریخ تشکیل شهرداری‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: شهرداری‌ها از ابتدا به‌عنوان یک‌نهاد خدمت رسان و به نام بلدیه آغاز به کارکرده و در شهر قم بیش از ۹۰ سال قدمت دارد.

وی به گستره فعالیت‌ها و خدمات شهرداری‌ها پرداخت و افزود: برای شهرداری‌ها در کلان‌شهرها ۳۷۲ خدمت تعریف‌شده که شهرداری قم با ۶ معاونت و ۱۵ سازمان به مردم خدمات‌رسانی کرده و شهروندان را از بدو تولد تا هنگام فوت تحت پوشش قرار داده است.

افتتاح ۷۲ پروژه در چهارشنبه‌های ” قم در مسیر تحول”

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم در ادامه به افتتاح پروژه‌های چهارشنبه‌ها و طرح “قم در مسیر تحول” اشاره کرد و گفت: در راستای خدمت‌رسانی به شهروندان ۱۰ چهارشنبه با نام “قم در مسیر تحول” در حال برگزاری بوده که ۷۲ پروژه بااعتباری بالغ‌بر ۱۰ هزار میلیارد ریال افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

وی با تأکید بر رفع دغدغه مقام معظم رهبری برای جبران عقب‌افتادگی‌های تاریخی شهر قم ابراز کرد: پروژه‌ها طبق برنامه‌ریزی‌ها و باهدف امیدآفرینی افتتاح‌شده و در ۵ چهارشنبه باقی‌مانده پروژه‌هایی مانند تقاطع فردوسی، تقاطع خیابان روحانی و خیابان برقعی و شهربازی بوستان غدیر افتتاح‌شده و ۳۵ دستگاه اتوبوس جدید نیز به ناوگان اتوبوسرانی اضافه می‌شود.

کلانترزاده پروژه‌های چهارشنبه هفته جاری را نیز نام برد و تصریح کرد: با توجه به قدمت هفت‌هزارساله شهر قم، توجه به احیایی بافت فرسوده یکی از اولویت‌های شهرداری قم بوده و این هفته بازار کهنه و بخشی از محور فرهنگی یعنی از محور عشق علی تا لب چال افتتاح و مرمت بازار کفاشان کلنگ زنی می‌شود.

وی به حادثه پارک بازی بوستان علوی اشاره کرد و افزود: افتتاح پارک بازی بوستان علوی طبق جدول زمان‌بندی انجام‌شده و نظارت‌های لازم انجام و استاندارد برای تمامی مجموعه بازی گرفته‌شده و هیچ شتاب‌زدگی در افتتاح پروژه نبوده و حادثه بر اساس بی‌احتیاطی اتفاق افتاده است.

حفظ کرامت انسانی مهم‌ترین دغدغه مجموعه شهرداری قم است

وی دغدغه‌های شهردار قم و مجموع شهرداری برای حفظ کرامت انسانی را موردتوجه قرارداد و گفت: این چند هفته اخیر اتفاقات پیش‌آمده به‌خصوص برخورد مأموران سد معبر با دست‌فروشان که خاطر شهروندان را مکدر کرده مورد پیگیری جدی شهردار بوده و  سه مأمور اخراج شدند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم، با یادآوری مشکلات شهروندان در ابتدای دهه ۹۰ با دست‌فروشان مرکز شهر تصریح کرد: امروز شهر قم به‌خصوص اطراف حرم ازنظر نظم و عدم حضور دست‌فروشان شرایط مطلوبی دارد.

وی ادامه داد: باید بدانیم دست‌فروشی و ایجاد سد معبر طبق قانون جرم بوده و شهرداری طبق پیوست قضایی اعمال قانون می‌کند. فعالان نیز می‌توانند با حضور در روز بازارها عزتمندانه و طبق قوانین کارکرده و امرارمعاش کنند.

کلانترزاده همچنین به لزوم فرهنگ‌سازی برای استفاده از حمل‌ونقل عمومی اشاره کرد و یادآور شد: دو سازمان تخصصی اتوبوسرانی و تاکسیرانی به شهروندان خدمات‌رسانی کرده و امیدواریم به‌زودی داشتن کارت شهروندی و استفاده از حمل‌ونقل عمومی به فرهنگ همه شهروندان تبدیل شود.

وی به استفاده از دوچرخه و ایجاد زیرساخت‌های لازم را برای توسعه حمل‌ونقل پاک نیز توجه کرد و اظهار داشت: اجرای سه‌شنبه‌های بدون خودرو با حضور شهردار و مدیران شهری و استانی، طراحی و اجرای مسیرهای دوچرخه‌سواری در سطح شهر و افتتاح پیست‌های دوچرخه‌سواری در همه مناطق از برنامه‌های مهم شهرداری برای توسعه حمل‌ونقل پاک و فرهنگ‌سازی در این حوزه است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم ایجاد فرصت دوچرخه‌سواری برای بانوان را نیز مطرح و تأکید کرد: برای حفظ عدالت، بانوان نیز در بوستان‌های اختصاصی امکان دوچرخه‌سواری داشته و امیدواریم مورد استقبال بانوان شهر قرار گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه