English

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران خبر داد:

برداشت برنج از ۶۸ هزار هکتار مزارع مازندران

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: از 215 هزار هکتار سطح زیرکشت برنج در مازندران، 68 هزار و 33 هکتار برداشت شد.

برداشت برنج از 68 هزار هکتار مزارع مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، مجید بهادری با بیان اینکه از 215 هزار هکتار سطح زیر کشت برنج در مازندران، تاکنون 68 هزار و 33 هکتار برداشت شده است، اظهار داشت: با توجه به بارش‌های مطلوب هفته‌های اخیر که به صورت پراکنده بوده است، سطح در معرض استرس و رها شده کشت برنج در شرق استان کاهش یافته است.

وی ادامه داد: 72 هزار و 508 هکتار مزارع برنج مازندران مبارزه با کرم ساقه‌خوار برنج و 43 هزار و 814 هکتار مبارزه با بلاست برگ شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه 25 هزار و 493 هکتار مزارع برنج استان تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفت، افزود: 178 بانک نشاء برنج فعال در مازندران فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه 132 هزار و 434 هکتار مزارع برنج مازندران به صورت مکانیزه و 82 هزار و 566 هکتار به صورت سنتی کشت شد، ادامه داد: 42 هکتار به صورت کشت مستقیم، 5 هزار و 811 هکتار کشت مجدد و 11 هزار هکتار به پرورش رتون اختصاص یافته است.

بهادری خاطرنشان ساخت: امسال 152 هزار و 298 هکتار از شالیزارها با ارقام محلی و 62 هزار و 702 هکتار ارقام اصلاح شده زیرکشت رفت.

وی درباره آخرین وضعیت قیمت برنج گفت: با توجه به زمان برداشت برنج، قیمت بازار مناسب است و می‌توان گفت مورد رضایت کشاورزان هم هست.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم برنج سفید در بازار 30 تا 32 هزار تومان است و در شالیکوبی‌ها با این قیمت به فروش می‌رسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه