English

استاد و پژوهشگر مرکزتوسعه اقتصادی دانشگاه دهلی هند:

سرمایه گذاری دولت در زمینه بهداشت وآموزش عمومی ضامن کاهش آثار منفی پاندمی کرونا

استاد و پژوهشگر مرکزتوسعه اقتصادی دانشگاه دهلی هند با اشاره به خسارت‌های بالای اقتصادی موج‌های اول و دوم پاندمی کرونا به کشور هند؛ صنایع کوچک و متوسط را بزرگترین قربانیان این پاندمی در هند دانست.

سرمایه گذاری دولت در زمینه بهداشت وآموزش عمومی ضامن کاهش آثار منفی پاندمی کرونا

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، پروفسور پارتا‌ سن گفت: هند کشوری با جمعیت یک میلیارد و سیصد و هشتاد میلیون نفری، 16 برابر ایران جمعیت دارد.

وی با بیان این که 28 درصد از جمعیت این کشور زیر 14 سال هستند، افزود: 17 درصد GDP هند به بخش کشاورزی و 25 درصد آن مربوط به صنعت بوده که 22 درصد جمعیت این کشور نیز در بخش صنعت مشغول به فعالیت هستند.

پارتا‌سن تصریح کرد: اقتصاد هند پیش ازکرونا از نظراقتصاد کلان وضعیت مناسبی نداشت و بر اثر ایجاد موج های اول و دوم پاندمی کرونا نیز هزینه های اقتصادی بسیار بالایی به این کشور تحمیل شد.

پژوهشگرمرکز مطالعات تحقیقات اقتصادی مونیخ گفت: بر اساس آمارهای دولتی هند، درموج دوم کرونا تولید ناخالص داخلی هند حدود 7.3 درصد کاهش یافت درصورتی‌که بر اساس گزارش صندوق بین المللی پول این رقم 8 درصد ذکر شد.

پارتا‌سن افزود: درموج دوم این بیماری، فقر در هندوستان عمیق ترشد این در حالی بود که بنگاه های کوچک و متوسط که بخش مهم صنعت این کشور را به خود تخصیص داده و نقش عمده ای در تولید و صادرات هند دارند در این دوران با آسیب های جدی مواجه شدند.

اتاق اصفهان

وی ارتباطات قوی خانوادگی در هند را موجب سرعت بالاتر انتشار ویروس دانست و گفت: در این دوران به دلیل محدودیت‌های ناشی از کرونا با کاهش اشتغال و بازگشت بخش بزرگی از جمعیت نیروی کار به روستاها مواجه بودیم که به دلیل  ضعف و تعطیلی بخش هایی از سیستم حمل و نقل عمومی مانند راه آهن، مشکلات بسیار عدیده ای برای بازگشت روستائیان شاغل در صنایع به روستاها ایجاد شد و همین امر سرعت انتشار ویروس را تسریع کرد.

استاد و پژوهشگر مرکز توسعه اقتصادی دانشگاه دهلی هند تصریح کرد: در این دوران دولت هند طرح مبارزه با فقر  را با عنوان «ضمانت اشتغال ملی روستایی ماهتما گاندی» اجرایی کرد که چندان موفق نبود.

وی با تاکید براین که در موج های اول و دوم این پاندمی، دولت در حمایت از اقتصاد و سلامت عملکرد موفقی نداشت، افزود: درموج اول، بسیاری از مشاغل محلی مانند مشاغل مربوط به گردشگری از بین رفت و برخی از صنایع بزرگ نیز مانند صنایع خودروسازی؛ به دلیل کاهش تقاضای خرید با مشکلاتی مواجه شدند. در موج دوم نیز باتوجه به سطح پایین واکسیناسیون و پائین بودن محافظت عمومی، افراد مبتلا حدود 4 برابر موج اول درگیر بیماری شدند و در این دوران طرح ملی ضمانت اشتغال روستایی به خوبی نتوانست به مردم کمک کند.

پروفسورپارتا‌سن سرمایه گذاری دولت درزمینه بهداشت و آموزش عمومی در این حوزه را در کاهش آثار منفی پاندمی کرونا در کشورها موثر دانست و افزود: استفاده از تجربیات موج های اول و دوم در سیاستگذاری اقدامات دولت در موج های بعدی بسیار حایز اهمیت است.

به گزارش موج؛ وبینار« بررسی اثرات اقتصادی پاندمی کرونا بر محیط کسب وکار و سیاست‌های مالی مقابله با آن، تجربه کشور هند» با سخنرانی استاد و پژوهشگر مرکز توسعه اقتصادی دانشگاه دهلی هند در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه